Tematikus üzletutcák a fővárosban
Az akció lényege, hogy az üzleti szereplők és a közszféra együttműködésével újuljanak meg azok a kiemelt szereppel bíró útvonalak, amelyek jelenleg alulhasznosítottak, és a városszerkezetben elfoglalt helyükhöz nem méltó szerepet töltenek be. A Budapest Szíve program keretében már jóváhagyást kapott ennek a területnek a fejlesztése, a Kossuth Lajos utca is része a projektnek, ezért fókuszál erre az útvonalra a program, és egybeesik más fővárosi és kerületi fejlesztési elképzelésekkel.
A fórum résztvevői megismerték a hónap elején megtartott szakmai szimpóziumon elhangzottakat is, amelyen a téma elismert szakértői, a gazdasági élet, ingatlanfejlesztői szféra és a civil élet szereplői feltérképezték az élhetetlen és üresen álló üzletekkel teli Rákóczi út-Kossuth Lajos utca fejlesztési lehetőségeit. Egyetértettek abban, hogy a tervezés során figyelembe kell venni, a parkolás megoldása és a villamosközlekedés egyidejűleg nehezen megoldható. A közlekedéstervezők javasolták, hogy 2x1 sáv kerüljön a föld alá, elvezetve az átmenő forgalmat, a célirányú közlekedés pedig tömbkerüléssel történjen. Az ingatlanfejlesztők úgy vélték, a belvárosba vissza kell hozni az életet, de hangsúlyozták, az autóforgalom nem vehető el a területről, ugyanis fontos szempont, hogy a város éjjel-nappal élhető legyen, valamint a városszerkezetből is adódik, hogy a Rákóczi út-Kossuth Lajos utca tengelyen mindig lesz átmenő forgalom és mindemellett parkolás nélkül nem fog működni a Rákóczi út. A szakértők felhívták arra is a figyelmet, hogy az M0-ás átadásának csak a Hungária körútra lesz kedvező hatása, a kiskörútra gyakorolt hatás megkérdőjelezhető.
A Városházi beszélgetéseken egyébként Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott, a Kossuth utca - Rákóczi út tengelye jelenleg Budapest egyik legforgalmasabb közlekedési folyosója, az M0 körgyűrű megépítésével és a Megyeri Híd átadásával azonban megtehetjük az első fontos lépést a forgalom visszaszorítására. A kormány kiemelt támogatását élvező Budapest Szíve program első beruházásai már 2009-ben elindulhatnak. Mindez kiegészülve a terület megújításában érdekelt magánfejlesztők és a kerületi önkormányzatok összefogásával, új fejezetet nyithat ebben a városi sugárút történetében. Az a cél, hogy a környezeti terhek csökkentésével újra a gyalogosok és a kiskereskedelem vehesse birtokba az útvonalat.
Az AERA Property Marketing tervezte az FS jelenlegi arculatát, ingatlan-marketing és –PR ügynökségként közreműködött a márka bevezetésében és B2B kommunikációjában.


