Utoljára hat éve volt ilyen rossz a karácsony előtti vásárlási kedv az USA-ban
A gazdasági környezet ismeretében egyáltalán nem meglepő eredményt a szervezet számszerűsített felméréssel is alátámasztotta. A több ezer fős minta alapján olyan eredmény jött ki, hogy a lakosság nagy része az idén szigorúan tervezett költségvetés alapján vág neki az ünnep előtti tolongásnak, és közben a lehető legkedvezőbb vásárlási lehetőségeket keresi.
Az NRF elemzői kimutatták, hogy a néhány hét óta elmélyülő gazdasági válság különösen óvatossá tette a fogyasztókat, szeptemberben három éve nem tapasztalt mértékű visszaesés következett be a kiskereskedelmi forgalomban. A megkérdezettek 40 százaléka kijelentette, hogy kifejezetten vadászik a kiárusításokra és a diszkont üzletekben meghirdetendő akciókra.
Miközben a várható ünnepi kiadások növekménye – ha egyáltalán – szokatlanul alacsony lesz, a válaszadók szerint az ajándékozás hajlam lassulását elsősorban a közvetlen hozzátartozók fogják megsínyleni, mert nekik a tavalyinál is kevesebbet szánnak a családtagok. Nem lesznek viszont ilyen fukarok az amerikaiak a barátokkal szemben, és a munkahelyi ajándékozási akciók során is ki akarnak tenni magukért. Fölöttébb szerény bevásárlási tervek mutathatók ki az idén a 18-24 évesek körében – hangoztatja a Reuters által ismertetett felmérésben az NRF.


