BUX 39,900.32
0.00%
BUMIX 3,754.1
0.00%
CETOP20 1,882.05
0.00%
OTP 8,488
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 18,350
0.00%
0.00%
ANY 1,585
0.00%
RABA 1,085
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 169.2
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,970
0.00%
0.00%
ALTEO 2,390
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,200
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,220
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Egyre többet közlekedünk - Mi lesz a klímavédelemmel?

A teher- és személyszállítás bővülése lehet a legfőbb akadálya az uniós klímavédelmi tervek teljesülésének – derül ki az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) tanulmányából.

Míg ugyanis 1990 és 2006 között az EU27 szén-dioxid-kibocsátása összességében 7,7 százalékkal mérséklődött, a közlekedési ágazaté 26 százalékkal nőtt. Így 2005-ben az uniós emissziónak már 22 százalékát adta ez a szektor.

A közlekedés környezeti terhelése a közeljövőben aligha mérséklődik, hiszen 2020-ra várhatóan mind a személy-, mind a teherszállítás (utas-, illetve tonnakilométerben számolt) volumene közel a kétszeresére bővül az 1990-es szinthez képest.

Az EEA arra hívja fel a figyelmet, hogy a közlekedésből származó emisszió csökkentését nem lehet kizárólag a szektort célzó politikák segítségével elérni, hiszen a közlekedési szolgáltatások iránti kereslet külső tényezők függvénye. A jelentés három esettanulmány alapján vizsgálja meg az összefüggéseket, és tesz javaslatokat az élelmiszer-termelés és -fogyasztás, a rövid távú légi utak, valamint az iskolába járás közlekedési vonatkozásainak kezelésére.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek