Míg ugyanis 1990 és 2006 között az EU27 szén-dioxid-kibocsátása összességében 7,7 százalékkal mérséklődött, a közlekedési ágazaté 26 százalékkal nőtt. Így 2005-ben az uniós emissziónak már 22 százalékát adta ez a szektor.
A közlekedés környezeti terhelése a közeljövőben aligha mérséklődik, hiszen 2020-ra várhatóan mind a személy-, mind a teherszállítás (utas-, illetve tonnakilométerben számolt) volumene közel a kétszeresére bővül az 1990-es szinthez képest.
Az EEA arra hívja fel a figyelmet, hogy a közlekedésből származó emisszió csökkentését nem lehet kizárólag a szektort célzó politikák segítségével elérni, hiszen a közlekedési szolgáltatások iránti kereslet külső tényezők függvénye. A jelentés három esettanulmány alapján vizsgálja meg az összefüggéseket, és tesz javaslatokat az élelmiszer-termelés és -fogyasztás, a rövid távú légi utak, valamint az iskolába járás közlekedési vonatkozásainak kezelésére.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható