A jelenlegi gazdasági körülményekre való tekintettel ideiglenes adózási és adminisztratív szabályok bevezetését kezdeményezte tavaly decemberben a PwC. A tanácsadó cég „Mozgástér” című munkaanyaga három területre koncentrál: a likviditás megőrzésére, a beruházási kedv élénkítésére és a munkahelymegtartás ösztönzésére.
„A cégek likviditásának megőrzése érdekében olyan ideiglenes, előre meghatározott időtartamra érvényes változásokat fogalmaztunk meg, amelyek lehetővé teszik, hogy az adófizetést a pénz megérkezéséig halasztani lehessen, a időszakában keletkezett veszteségeket pedig mindhárom jövedelemadó nemben - társasági helyi iparűzési adó, különadó - el lehessen határolni. Fontos, hogy a hosszú ideje be nem folyt bevétel után megfizetett ideiglenesen levonható legyen az adós ÁFA levonási lehetőségének korlátozása mellett” – ismertette a munkaanyag sarokpontjait Erdős Gabriella, a PwC cégtársa.
A beruházás élénkítését elsősorban a fejlesztési tartalék szabályainak, a kedvezmények igénylési feltételeinek és azok teljesítésének módosításával képzelik el. A munkahely megtartásával kapcsolatban a frissen végzettek foglalkoztatását elősegítő kedvezményekhez hasonló intézkedésekben gondolkodnak. A cél, hogy a munkáltatók az átképzést és a részmunkaidőt részesítsék előnyben a létszámleépítéssel szemben.
„Nagyon örülünk annak, hogy a szakhatóságok nyitottak a kezdeményezésre és reméljük, hogy a közös munka eredményeként az állam az adószabályozás eszközeivel is növelni tudja a vállalkozások túlélési esélyeit” – mondta Erdős.
Mindezeken túl a cég részt vesz azokban az egyeztető folyamatokban, amelyek csökkentik a kis- és középvállalkozások adminisztrációs terheit az EU-s támogatásokkal kapcsolatban és elősegítik számukra a biztosított támogatási források minél könnyebb elérhetőségét.