Az autóalkatrész-gyártókat is megmentik az USA-ban
Ez a feladat a szövetségi kormány számára külön kihívást jelent, mert nagy számú cégről van szó, amelyek körében nehéz eldönteni, hogy kik jutottak önhibájukon kívül nehéz helyzetbe. A nagy veszélyt az jelenti, hogy a beszállítói hálózatban támadó zavar - vagy akár csak néhány csőd – az egész alkatrészgyártó vertikumot romba dönti.
A segélyakciót a pénzügyminisztérium egyik részlege szervezi, ahol úgy tudják, hogy a szerteágazó hálózatban mintegy 4000 cég került végveszélybe, ezeknek nagyjából a tizede számára máris szervezik a mentőakciókat. A megsegítendők között nagy számban vannak tőzsdén nem jegyzett, zárt vállalkozások.
Az alacsony szintre süllyedt autóeladások miatt számos beszállító vált veszteségessé, közülük soknak az esetében romba dőltek a korábban jól működő finanszírozási-hitelezési sémák. A Bloomberg idézi olyan cégvezetők nyilatkozatát, akik kénytelenek voltak újratárgyalni a hitelszerződéseiket, és közben jóval magasabb kamatfizetés vállalására kényszerültek. VGO


