Magyar gazdaság

Jövő januártól indul az elektronikus postás

Hivatalos ügyekben hamarosan általánossá válik az elektronikus út: gyorsulnak a céges perek, egyéb eljárások, egyszerűbb lesz a bíróságok és a közigazgatási szervek, más hatóságok közötti kommunikáció.

A bírósági, hatósági iratok szabályos kézbesítésének átvétele vagy át nem vétele fontos, sokszor az ügy egészére kiható joghatással jár. A megfelelően dokumentált, biztonságos elektronikus kézbesítés garanciáit teremti meg az elektronikus tértivevényről szóló törvényjavaslat, amelyet most tárgyal a parlament.

A törvény jövő januárban lép hatályba. A postás a feladótól és a címzettől független Állami Elektronikus Kézbesítési Szolgáltató lesz. Gondoskodik arról, hogy a feladó hitelt érdemlően tudomást szerezzen a címzettnek szóló elektronikus okiratok szabályszerű átvételéről és arról, hogy át nem vett küldemény esetén megállapítható legyen a kézbesítési vélelem beállta. Elektronikus postás működik majd közre a vállalkozások egymás közötti pereiben, a fizetési meghagyásos eljárásokban, a közbeszerzési procedúrákban.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Állami Elektronikus Kézbesítési Szolgáltató postás elektronikus cégeljárás tértivevény közigazgatás
Kapcsolódó cikkek