Magyar gazdaság

Jó üzlet volt a kerékpáros-turizmusba fektetni a Tisza-tónál

A válság dacára is tartani tudta az előző éves szintet a Tisza-tó látogatottsága. Bár a május kicsit gyengébb volt, a februártól áprilisig tartó időszak foglalásai kompenzálták ezt. A július második fele pedig kifejezetten erős volt.

Leginkább a kempingek és a termálhotelek iránt volt jelentős az érdeklődés – összegzett Godó Lajos, a Tisza-tavi Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke. – Tiszaújváros, Berekfürdő, illetve Tiszafüred látogatottsága jónak mondható, vagyis azon helyeké, ahol a termálhotelek kifejezetten népszerűek - írta a heol.hu.

A nyár nagy nyertese ezzel együtt mégis Poroszló volt, ahol vannak időszakok, amikor szállást sem lehet kapni. A vendéglátók ilyenkor kénytelenek Tiszafüredre átirányítani a szálláskeresőket. Abádszalókon, Kiskörén viszont inkább csak a hétvégék erősek. Összességében tehát jól lehet látni, hogy a két pólus, vagyis a sátras-bakancsos természetjárók és a wellness-kedvelők látogatják a tavat.

A bizottság elnöke jelezte: kifejezetten sok vízi jármű és sporteszköz van a tavon. Jól érzékelhető a kerékpáros turizmus növekedése is; többen már eleve drótszamárral érkeznek a tóhoz, de a 24 kerékpárkölcsönzőt is sokan keresik fel. Az utóbbi tendencia erősödéséhez hozzájárult, hogy több versenyt is rendeztek a térségben, így a kétkerekűek szerelmesei lassan már rutinszerűen keresik fel a Tisza-tavat.

kerékpáros-turizmus turizmus Tisza-tó falusi turizmus belföldi
Kapcsolódó cikkek