BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Projekt a kreatív növekedésért

Kilenc tagállamból tizenegy partnerszervezet együttműködésében valósul meg az EU Kreatív növekedés nevű projektje az Interreg IVC program keretében. A hároméves – 2008. október 1-jétől 2011. szeptember 30-ig tartó – kooperáció kialakítására jó alkalmat kínált, hogy az Európai Unió a kreativitás és az innováció évének nyilvánította 2009-et.

A projekt átfogó célja: növelni az európai versenyképességet, fölgyorsítani a regionális növekedést, a tudásalapú gazdaság kialakulását a kreatív szektor fejlődésének európai uniós támogatásával. Ebben a viszonylag új üzletágban is fontosnak tartja az EU a vállalkozások ösztönzését. A projekt keretében a kreatív szektor számára egy vállalkozásfejlesztési program kidolgozását vállalták a résztvevők a svédországi Östsam Regionális Fejlesztési Tanács irányításával. Magyarországról az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség kapcsolódott be a közös munkába.

A terv az, hogy a projektben részt vevők létrehoznak egy közös platformot a kreatív szektorhoz kapcsolódó helyi, regionális és interregionális állami és magánszereplők részére. Maga a projekt közös standardok alapján, regionális felméréssel indult. Ennek eredményeit kiértékelve valamennyi érdekelt térségben mozgósítják a legfontosabb regionális klasztereket, s kis- és középvállalkozásokat vonnak be a projekt interaktív szemináriumaiba. Így összesítik a támogató szolgáltatásokra vonatkozó kkv-s igényeket és a korábbi tapasztalatokat. Az interaktív szemináriumok és előzetes felmérések alapján alakítanak azután ki több vállalkozássegítő megoldást, illetve mechanizmust, amelyekkel a későbbiekben öt tematikus munkacsoport foglalkozik. Ezenkívül kísérleti jelleggel esettanulmányokat is készítenek. Ezek révén a gyakorlatban kívánják megvizsgálni a tapasztalatok átadásának, illetve a kiválasztott üzleti megoldásoknak a hatékonyságát.

Az EU meghatározása szerint a kreatív iparhoz tartozik az elektronikus és nyomtatott sajtó, a reklám- és hirdetési tevékenység, a film és a videó, a szoftverkészítés és a digitálisjáték-fejlesztés, az építészet, a könyvkiadás, a zene, az előadó-, a képző- és az iparművészet, a formatervezés és a divattervezés, a művészeti és antikpiac, a kézművesség és tágabb értelemben a turizmus és a szabadidősport is. VG

Az európai kreatív ipar számokban

- Az Eurostat kimutatása szerint 5,8 millió munkavállaló dolgozik ebben a szektorban EU-szerte.

- A foglalkoztatás ezen ágazatokban növekszik, miközben máshol csökken.

- Az EU teljes GDP-jének 2,6 százalékát a kreatív ipar adja.



- A foglalkoztatás ezen ágazatokban növekszik, miközben máshol csökken.

- Az EU teljes GDP-jének 2,6 százalékát a kreatív ipar adja. Kilenc ország, tizenegy partner - Östsam Regional Development Council (vezető partner, Svédország)

- Regional Council of Southern Smaland (Svédország)

- Napier University (Nagy-Britannia)

- Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség (Magyarország)

- BIZ-Art – Municipality of Vejle, Business Development (Dánia)

- South Denmark European Office (SDEO) (Dánia)

- Kaunas County Governor’s Administration (Litvánia)

- Aster S. cons. p.a. (Olaszország)

- Business and Innovation Centre of Asturias – BIC Asturias (Spanyolország)

- Timis County Council (Románia)

- Regional Association of Municipalities „Central Stara Planina” (Bulgária)

Forrás: www.eszak-alfold.hu, www.creative-growth.eu-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.