A MasterCard Advisors szeptemberi SpendingPulse mérése szerint több kategóriában, így a luxus- és az elektronikai termékek terén is nőtt az eladások mennyisége az Egyesült Államokban.
A mérőszám a teljes amerikai kiskereskedelmi forgalmat méri minden fizetési útvonalon. A jelek szerint a helyzet sokat javult a tavaly szeptemberben mért óriási zuhanáshoz képest.
"A helyzet stabil, de a 2005-ös szinteken. Gyógyulási üzemmódban vagyunk, de a folyamat lassúnak ígérkezik" – mondta az AP-nek Michael McNamara, a SpendingPulse elnöke. A luxustermékek ágazata például szeptemberben 3,4 százalékot erősödött, az eladások teljes összege azonban így is a négy évvel ezelőtt mért szint alatt marad.
A ruházati termékek eladásai 2,9 százalékkal csökkentek a múlt hónapban, míg az előző év azonos időszakában az esés 5,7 százalékos volt.