Magyar gazdaság

Hatékonyabban védenék a fogyasztót és a márkákat

A hatékonyabb fogyasztóvédelem és a tudatosabb fogyasztói magatartás erősítése érdekében hétfőn együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a Magyar Márkaszövetség

Az NFH a "jobb szabályozás, hatékonyabb végrehajtás" elv jegyében kívánja jobban bevonni a hazai vállalkozásokat a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos feladatokba. Az érdekvédelmi szervezet pedig többek között piaci információkkal támogatná a hatóságok felügyeleti és ellenőrzési tevékenységét.

A Magyar Márkaszövetség tudatosan keresi az együttműködést a civil és állami fogyasztóvédelmi szervezetekkel - idézi a közlemény Ács Tamást, a szövetség elnökét, aki szerint riasztó mértékben nő a szürke és feketegazdaság aránya, egyre több a silány vagy hamisított áru a polcokon. Ezt egyrészt a következetes jogalkotás és jogalkalmazás, másrészt a felelősen gondolkodó kormányzati és civil szereplők széleskörű összefogása ellensúlyozhatja.

Pintér István, az NFH főigazgatója a megállapodás aláírásakor azt hangsúlyozta: egyszerre állami, civil, és vállalkozói érdek a piaci verseny tisztaságának erősítése és a tudatosabb fogyasztói magatartás kialakítása. A hatékonyabb jogszabályalkotás és végrehajtás érdekében pedig számítanak az üzleti szféra tapasztalataira is. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság éves ellenőrzési programjának kialakításánál figyelembe fogják venni a vállalkozások visszajelzéseit is - tartalmazza a közlemény.

fogyasztók védelem brandek fogyasztóvédelem márkák NFH
Kapcsolódó cikkek