Erre a sorsra juthat a Művészetek Palotája is, ami az első PPP-ben készült magyarországi épület; ezt még az első Orbán-kormány építtetette meg. Az államtitkár elmondta: súlyos hibákat találtak az autópályáknál is, de egyedül az M6-os második, a Dunaújváros és Szekszárd közti szakaszánál javasolják a PPP-konstrukció megszüntetését.
Az összes PPP-ben épült autópálya kivásárlása 800 milliárd forintba kerülne.
Azt nem lehet azonban tudni egyelőre, hogy a többi projekt kivásárlására szánt 200 milliárd forintnak mi lesz a forrása, erről Hegmanné Nemes Sára csupán annyit mondott, hogy úgy haladnak majd, ahogy a költségvetés lehetővé teszi.
A minisztérium mintegy száz projektet vizsgált meg, ezek finanszírozására együttesen évi 120 milliárd forintot vesz el a költségvetésből. A legnagyobb problémát nem a grandiózusabb beruházások jelentik, hanem azok az egyenként kicsi építkezések, amelyeket olyan önkormányzat vállalt fel, amely képtelen volt kigazdálkodni a pénzt a saját részének finanszírozására.
Rosszul számolnak az autópálya-építő szerint
Az állam nem minden esetben veszi figyelembe, hogy a magánbefektető kötelessége nem csupán megépíteni, hanem a szerződés lejártáig karbantartani és folyamatosan felújítani az autópályákat - mondták el kérdésünkre az egyik, az autópálya-építésben érdekelt vállalatnál. A beruházó feladata, hogy a szerződés lejártakor, két-három évtized múlva, amikor az autópálya az állam tulajdona lesz, teljesen felújítva, az akkori - a mostaninál nyilvánvalóan jóval magasabb szintű - technikai követelményeknek is megfelelve adják át.