Magyar gazdaság

"Magyarországon nem éri meg autópályát építeni"

Január elsejétől egységes szervezet foghatja össze a távolsági közlekedési társaságokat, mondta Völner Pál az InfoRádió Aréna című műsorában. Az infrastruktúráért felelős államtitkár szerint Magyarországon ma nem érdemes autópályát építeni.

A távolsági közlekedés összefogásának kormány-előterjesztéséről a közeljövőben várható döntés, és január 1-jétől már az új szervezet foghatja össze a közlekedési cégeket - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Völner Pál, aki hozzátette: ez nemcsak egy szervezeti átalakítást, hanem új elszámoltatási és tarifarendszert is jelent majd.

A közlekedési holding kapcsán az infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta: ez a vasutat és a Volán társaságokat érintené, mert a BKV inkább "egy helyi közlekedési cég". Vagyis összességében a távolsági közlekedés az, ami ilyen keretek között összevonható.

Kiemelte: a holdingnak meg kell majd oldani, hogy ahol a vasúti közlekedés megfelelő színvonalon működik, alá kell rendelni a buszos közlekedést. Ahol ez nem megoldható, az nem jelenti azt, hogy megszűnnek a buszjáratok - az utasok érdekeit kell előtérbe helyezni. Elmondta azt is, hogy tervezik, az elővárosi közlekedésben modern motorvonatokat szerezzen be a MÁV; legalább nyolcvanat, ami növelné az utasok komfortérzetét.

Magyarországon ma nem éri meg autópályát építeni - hangoztatta az államtitkár, aki szerint a forgalmi adatok sem teszik szükségessé az autópálya-építést. Hibás az autópálya-beruházások PP konstrukciója is, mivel a magántőke biztosítója valamennyi költségét kiszámlázza az államnak.

Völner Pál elmondta, valamennyi megyeszékhelyet be kell kapcsolni az ország vérkeringésébe, de nem feltétlenül autópályákkal. A kormány hosszú távú fejlesztési tervében az a célkitűzés, hogy két órán belül elérhető legyen a főváros az ország különböző pontjairól. Biztosítani kell a megyeszékhelyek elérhetőségét is, majd a megyei jogú városokét, végül pedig azoknak a térségeknek a feltárását kell megkezdeni, amelyeknek ez gazdasági fellendülést hozhat.

A kormány tervei szerint a következő 16 évben ötszáz kilométer autópályát és ezer kilométer autóutat építenek.

közlekedés autópálya kilométer infrastruktúra megyeszékhely MÁV
Kapcsolódó cikkek