Több adót kér magának a főváros
A cél a Zöld könyv szerint úgy növelni Budapest saját jogú adóbevételeit, hogy közben a lakosság öszszes adóterhelése ne növekedjen. Ez pedig – mint Tarlós a Világgazdaság kérdésére kifejtette – úgy valósulhat meg, ha az átengedett adókat nem a kerületeknek adná át az állam.
Szintén a főpolgármester tervei közt szerepel az, hogy a gépjárműadót eltöröljék, helyette közlekedési adót vessenek ki, és ezt központosítva osszák el. Az ebből befolyó összeget egyrészt a budapesti tömegközlekedés fejlesztésére, másrészt a főváros úthálózatának javítására költenék. A részletek az önkormányzati törvény elfogadása után dőlhetnek el, abban szabályozzák pontosan, hogy milyen adókivetési jogokat kapnak a települések.
Tarlós értelmetlennek tartja, hogy a kerületi polgármesterek és az ő vitájaként állítsák be azt, hogy Budapest helyzetét külön törvényben rendezhetik. Úgy látja, ha a kerületek attól tartanak, hogy a főváros túl sok hatáskört venne el tőlük, akkor jobban félhetnének a kormányzati hivatalok túlsúlyától.
2014-ig biztosan marad
Ebben az önkormányzati ciklusban nem mond le Tarlós István a főpolgármesteri posztról. Mint elmondta, bár a sajtó több helyen felvetette a visszavonulásának lehetőségét, 2014-ig mindenképp maradna. Hogy később mi lesz, az nemcsak rajta múlik, hanem az őt jelölőkön is. Abban azonban biztos, hogy ha három év múlva nem közvetlenül választják a főpolgármestert, hanem kinevezik, akkor „nem érdeklődik”. Abbahagyja a munkát akkor is, ha nem lehet egységes fővárost létrehozni, többek közt egyetlen városrendezéssel vagy parkolási rendszerrel.


