BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az RTL, a TV2, és az újságok is övön aluli ütést kapnak

Az iparági szereplőkkel együtt övön aluli ütésnek tekintjük a reklámadó bevezetését - nyilatkozta Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek. "Tavaly, amikor az egész ágazat bevonásával a Magyar Reklámszövetség által egyeztettünk a kormánnyal, a kabinet azt ígérte, hogy nem vezetik be a reklámadót, ezért eleinte mi sem vettük komolyan az ATV értesüléseit, csak amikor már mindenhol írtak arról, hogy a reklámadó bevezetése tényleg napirendre került" - mondta.

"Az idei – rendkívül kicentizett – üzleti tervünket is enélkül az adóteher nélkül számoltuk ki, ráadásul ez az adó a sávok változásai miatt most magasabb is lenne a tavalyi tervezet szerintinél, a mintegy 1,3 milliárd forint helyett most 1,6-1,8 milliárdra rúgna a befizetendő összeg. Mindezt úgy, hogy a tulajdonosváltás óta ideiglenesen hitelt is fel kellett vennünk, tehát ha ezt a pénzt pluszban ki kell gazdálkodnunk, borulhat az egész költségvetésünk" - tette hozzá a TV2 vezőrigazgatója.

A TV2-nél is rosszabbul járna az RTL Klub: ők beleesnek abba a sávba, amelynél már 40 százalékos büntetőadót kéne fizetniük. Az RTL a tegnapi Híradójában azt a hírt adta: saját gyártású műsoraikat szüntethetik meg, ha valóban bevezetik ezt az adórendszert.

A tervezet a nyomtatott sajtónak is hatalmas pofon volna: különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, 500 millió forintos éves árbevétel fölött már sávosan növekedően, 10 és 40 százalék közti adót kéne fizetni. Ezt ráadásul idén kéne már kigazdálkodni, mert a törvény már 2014-re is megállapítana adófizetési kötelezettséget.

A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvénytervezet csak a nyitánya egy folyamatnak, a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe - mondta L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő, a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője kedd reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.