Az iparági szereplőkkel együtt övön aluli ütésnek tekintjük a reklámadó bevezetését - nyilatkozta Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek. "Tavaly, amikor az egész ágazat bevonásával a Magyar Reklámszövetség által egyeztettünk a kormánnyal, a kabinet azt ígérte, hogy nem vezetik be a reklámadót, ezért eleinte mi sem vettük komolyan az ATV értesüléseit, csak amikor már mindenhol írtak arról, hogy a reklámadó bevezetése tényleg napirendre került" - mondta.
"Az idei – rendkívül kicentizett – üzleti tervünket is enélkül az adóteher nélkül számoltuk ki, ráadásul ez az adó a sávok változásai miatt most magasabb is lenne a tavalyi tervezet szerintinél, a mintegy 1,3 milliárd forint helyett most 1,6-1,8 milliárdra rúgna a befizetendő összeg. Mindezt úgy, hogy a tulajdonosváltás óta ideiglenesen hitelt is fel kellett vennünk, tehát ha ezt a pénzt pluszban ki kell gazdálkodnunk, borulhat az egész költségvetésünk" - tette hozzá a TV2 vezőrigazgatója.
A TV2-nél is rosszabbul járna az RTL Klub: ők beleesnek abba a sávba, amelynél már 40 százalékos büntetőadót kéne fizetniük. Az RTL a tegnapi Híradójában azt a hírt adta: saját gyártású műsoraikat szüntethetik meg, ha valóban bevezetik ezt az adórendszert.
A tervezet a nyomtatott sajtónak is hatalmas pofon volna: különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, 500 millió forintos éves árbevétel fölött már sávosan növekedően, 10 és 40 százalék közti adót kéne fizetni. Ezt ráadásul idén kéne már kigazdálkodni, mert a törvény már 2014-re is megállapítana adófizetési kötelezettséget.
A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvénytervezet csak a nyitánya egy folyamatnak, a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe - mondta L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő, a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője kedd reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.