Bérbiciklik: több mint 100 millió forint kötbérrel számol a BKK
Mindenképpen megvalósul a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a MOL BuBi (Budapest Bicikli) – nyilatkozta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) miután az Index arról írt: felmondhatja a szerződést a BKK a T-Systems-szel és a csepeli kerékpárgyártóval, mert a legutóbbi belső teszteken sem ment át biciklipróba, és emiatt tovább csúszik az áprilisra tervezett átadás. A BKK szerint a konzorcium a legolcsóbb ajánlattal nyerte meg a tendert, de kockázatként kezelték, hogy a Csepel-biciklikkel és a – rendszer alapját képező – német informatikai háttérrel működő rendszer egyedülálló Európában.
Nyilatkozatuk szerint már februárban látható volt a késés. A gyűjtőállomások telepítése és a biciklik szállítása rendben lezajlott, azonban az informatikai megoldások véglegesítése két hónapos késésben van. Az átadási határidő április 7-én járt le, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK. Eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án éri el az alvállalkozó konzorcium. Ha eddig nem készül el a projekt, akkor a BKK felmondhatja a szerződést.
Az üggyel kapcsolatban megszólalt a fővárosi MSZP is, szerintük Budapest vezetését, a BKK-t és annak vezetőjét, Vitézy Dávidot terheli azért a felelősség, hogy még mindig nem indult el közösségi kerékpáros rendszer. „Aki pár száz bringát ennyi idő alatt közel kétmilliárd forintból nem képes használatra készen átadni a fővárosiaknak, az teljes mértékben alkalmatlan a főváros vezetésére” – fogalmazott Horvát Csaba. Irreálisnak tartja azt is, hogy 20 ezer forint lenne az éves bérlet (a turistáknak 25 ezer forint kauciót kéne fizetni), javaslata szerinte ez ötezer forintba kerülne.


