BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Második virágkorát éli a hírlevél

Alig egy év alatt több mint 500 százalékos növekedést ért el az E.N.S. smtp.hu hírlevélküldő rendszere, amely az Invitel versenyén idén InnoMax díjat nyert. Szakértők szerint ez az innováció áttörést jelenthet az online marketingpiacon és cég életében egyaránt.

Egyszerre több célt követ az E.N.S. új termékével. Egyrészt ügyfeleik nagyobb kényelmét és sikerét szolgálja az smtp.hu hírlevélküldő és tranzakcionális e-mail továbbító rendszer, mert tervezhető prepaid, vagy havi átalánydíjas csomagokkal, statisztikailag mérhető szolgáltatófüggetlen e-mail küldést tesz lehetővé. Az adatbázis tulajdonosoknak azért is különleges megoldás, mivel nem igényli bizalmas üzleti adataik átadását. Másrészt merőben új szolgáltatást képvisel a piacon, mert garantálja a hírlevél és üzleti e-mailek célba érését. S végül, a legmerészebb tervük, hogy ha kedvező szakmai és ügyfél visszajelzést kapnak, ezzel a termékkel megjelennek a globális piacon.

Nagy Balázs, az E.N.S. Informatikai és Rendszerintegrációs Zrt. alapító vezérigazgatója szerint a hírlevél második virágkorát éli, nemcsak az üzleti világban, hanem a közösségi médiában is. A másodvirágzás azonban már nem spam elvű szőnyegbombázást, hanem sokkal inkább feliratkozáson alapuló adatbázisgyűjtést és célzott marketinget takar. Ebben az esetben már a küldők számára sem mindegy, hogy a kiküldött 100 hírlevélből alig 5-10 vagy 95 ér célba. A címzettek napjainkban értékes piaci hírekhez, lehetőségekhez, testreszabott ajánlatokhoz, valódi akciókhoz juthatnak ezen a csatornán, és szemben más médiákkal maguk döntik el, hogy kinyitják-e az e-mailt, ha igen, mindezt akkor tehetik, amikor számukra alkalmas és kényelmesen élni tudnak a felkínált lehetőséggel, vagy éppen elutasíthatják a törlés gombra kattintással. Az smtp.hu lelkiismeretesen kézbesít minden egyes rá bízott e-mail üzenetet, talán éppen ezért is lett ilyen hamar népszerű Magyarországon. Egy éve 70 felhasználóval indultak, jelenleg közel ezer ügyfél veszi igénybe a szolgáltatást, akiknek megbízásából több mint 50 millió levelet küldenek ki naponta. A program haszonélvezői között kis betéti társaságok, nemzetközi érdekeltségű kommunikációs és marketing ügynökségek, befektetési alapok, nagyvállalatok, márkatulajdonosok és magánszemélyek egyaránt találhatók. Számukra ezzel a rendszerrel adott a lehetőség, hogy a szinte kizárólag kiadást jelentő, márkaromboló „szőnyegbombázás” helyett tudatos és törvényes bevételt termelő brandépítő marketing kampányt alakítsanak ki. „A számoknál ugyanis sokkal fontosabb, hogy a beérkező levelekkel megnő a termék iránti általános érdeklődés, a márka ismertsége, így ügyfeleink nem csak értékesítenek, hanem boldogok is lesznek” – jegyezte meg a vezérigazgató.

Úgy véli, nem véletlen, hogy az smtp.hu első helyezést ért el az Invitel versenyén kisvállalati kategóriában, „megdolgoztunk ezért az elismerésért, mivel a termék fejlesztése során egyszer sem engedtünk a minőségből. Különlegeset szerettünk volna létrehozni.”. Egyébként nem először küzdöttek az InnoMax díjért; tavaly keresőbarát tárhely szolgáltatásukkal második helyezés értek el ugyanebben a kategóriában. „Az E.N.S. számára a folyamatos ügyfélbíztatások , növekvő megrendelések mellett fontos a szakmai visszajelzés, ebben nagy segítség volt az InnoMax verseny” – hangsúlyozta Nagy Balázs. Abban bíznak, hogy a díjjal járó ismertség segít eljuttatni a szolgáltatást leendő ügyfeleikhez és azokhoz a partnereikhez, akik hozzájárulhatnak további fejlődésükhöz.

Az smtp.hu nagy előnye, hogy a világ minden táján és minden hírlevélküldő programmal használható. Jelenleg mintegy 70 százalékos az aránya a magyarországi ügyfeleknek, de egyre többen használják a rendszert külföldön is, például a szomszédos országokban. Növekvő az érdeklődés Németországból, Nagy-Britanniából, Franciaországból és Spanyolországból is. A társaság a külföldi terjeszkedést azokban az országokban kívánja felerősíteni, ahonnan a legnagyobb biztatást kapják és szeretnék felfuttatni a márkaexportot a következő másfél-két évben.

A cég számára fontos, hogy az smtp.hu beváltsa a hozzáfűzött reményeket, mert segítségével léphetnek újabb fejlődési szakaszba. Felkészültek erre? Nagy Balázs szerint még nem igazán. Egyelőre inkább startup módra álmodoznak, miközben keményen dolgoznak szolgáltatásaik fejlesztésén. Az már látszik, hogy az alapítók által korábban cégbe „hozott” informatikai tevékenységek részaránya csökken a társaságnál. Sokkal érdekesebbek lettek az új brand-ek, a hírlevél küldés, világjáró smtp, a keresőbarát tárhely, a yourbusiness.hu vagy az egyedi fejlesztések, mert kreativitásra és alkotásra, még különlegesebb, versenyképesebb szolgáltatásra ösztönöznek. Ezek mutatói látványosan futnak felfelé, miközben társasági szinten az évi 10-20 százalékos bevétel-növekedés még nem minősül igazi startup tempónak. „Nagyon nehéz eljutni egy ötlettől a sikeres piaci szolgáltatásig, szerencsére, ezt az ügyfeleink is látják, és segítenek fejleszteni termékeinket, mert számukra is fontos, hogy megbízhatóan működő, különleges rendszert kapjanak, ez hajt, inspirál bennünket” – állapította meg végül az E.N.S. vezérigazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.