Öt százalék felett lehet a reklámadó
Az Origo információi szerint április 8-án tárgyalhat a kormány a reklámadóról, majd ezt követően kerülhet a módosítás a Parlament elé. Vita van még arról, hogy hol húzzák meg az adóköteles bevétel határát. A legvalószínűbb, hogy 50-100 millió forintos szint felett kell majd fizetni. Az adó felső kulcsa 5,3-5,5% körül várható.
Korábban Lázár János úgy nyilatkozott, hogy a kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegel. Igaz, a miniszter azóta már 5-10 százalékos kulcsról is beszélt. A 3-5 százalékos adó a 190 milliárd forintos reklámpiaccal számolva 6-10 milliárd forintos költségvetési bevételt eredményezne. Erre a miniszter szerint a büdzsének szüksége van, ezért olyan megoldást keres a kormány, hogy ez teljesíthető legyen.