Hogyan indulhat világhódító útjára egy olyan sikeres start-up, mint az egyetemisták társkeresését segítő datemyschool? Milyen kihívást jelent a fejlesztőknek az új piacon való megjelenés? Erre hallhatott megoldásokat az a másfél tucat, profi vállalati emberekből álló zsűri, amely az Országos Esettanulmányi Verseny négy döntős csapatának prezentációit hallgatta meg a Budapesti Corvinus Egyetemen.
Adott egy első hallásra népszerű alkalmazás, amely a vele együttműködő egyetemek hallgatóinak biztosít társkeresési lehetőséget, így kiküszöbölve az internetes társkeresők legnagyobb problémájának számító bizalmatlanságot, hiszen a felhasználók mind bizonyíthatóan valós személyek. Mihez kezdenek egy ilyen látszólag tuti recepttel az egyetemekről kikerülő fiatal mérnökök és közgazdászok? Milyen buktatói vannak egy ilyen projektnek, s milyen alapvető szempontok mentén kell dönteniük a menedzsereknek, és milyen forgatókönyvekkel kell számolniuk? A zsűriben gyakorló vállalatvezetőket kellett meggyőzniük, akiknek prezentáltak, majd a kérdéseikre is válaszoltak. A zsűriben ott ült Mihók Attila, a Mediaworks vezérigazgatója is.
A jövő vezetői felkészülten álltak a zsűri elé az adott problémával, állták a konkrét kérdések sorát. Volt az előadásukban olyan elem is, amelynek hallatán Alexa Balázs, az első két évben csaknem félmillió felhasználót szerző Datemyschool.com alapítója csak annyit mondott: „A vesénkbe láttok”. Problémafelvetés, célkitűzés, stratégiatervezés, hatásvizsgálat – ezen az íven haladtak a fiatal szakemberek, akik a tanácsadó szerepét játszották el, ám ennek során, olyan, banális kérdések is felmerültek, mint például hogy az egyetemistáknak szükségük van-e online társkeresőre, és ha igen, hajlandóak-e fizetni a szolgáltatásért?
Kiderült, hogy Ázsiában az ilyen típusú szolgáltatások piaca csaknem 300 millió dolláros, ám egyáltalán nem minden országban garantált a siker, elsősorban a társadalmak és a kultúrák, hagyományok különbözősége miatt. A döntőben csaknem konszenzus alakult ki abban, hogy az amerikai megjelenés után az európai, majd az ázsiai expanzió lehet sikeres út a start-upnak. Ám a négy csapat négy különböző stratégiát vázolt fel. A szakemberek szerint a diákok egyre inkább elsajátítják az elemzési struktúrákat, prezentációs technikákat, és bár az üzleti realitásérzék terén még van hova fejlődniük, a felmerült gondolatok a gyakorló üzletember zsűritagoknak is inspirációt jelentettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.