Népszava: még nincs felmondva a szerződés az M4-es építőivel
A kormány már egy hónapja leállította az építkezést, és április közepén Seszták Miklós fejlesztési miniszter kormányhatározatban kapott utasítást a szerződések azonnali felbontására. A Népszava információi szerint azonban az M4-es Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres szakaszát építő három konzorcium - Colas-Swieitelsky, a Közgép és az A-Híd konzorcium, valamint a Strabag - a tegnapi napig semmilyen hivatalos értesítést nem kapott a szerződések felbontásáról.
A beruházás körülményeit ismerő szakember a lapnak nyilatkozva nem zárta ki, hogy azért késlekedik a kormányzat a szerződések felbontásával, mert jogászai keresik azt az ürügyet, amivel indokolhatják ezt a lépést. Ez azért nagyon fontos, mert egy ilyen szerződést leginkább csak akkor lehet egyoldalúan felbontani, ha a kontraktus legalább egy, vagy több pontja törvénybe ütközik, vagy a kivitelező terhére róható valamilyen súlyos mulasztás.
Az M4-es építésének leállítása, az állagmegóvás, őrzés havonta mintegy 50 millió forintba kerül. A Népszava értesülése szerint azonban a fővállalkozókkal még azt sem tisztázta a megbízó, hogy ki, milyen ütemezésben kapja meg a szerződés felbontásáig tartó időszakra a 29 kilométeres autópálya szakasz eddig elkészült létesítményei fenntartásának a költségeit, illetve, hogy a kormány egyáltalán ki akarja-e fizetni ezeket a költségeket. A leállás miatt mintegy 300 alvállalkozó nem jut egyelőre bevételhez.