Brüsszelnek aggályai támadtak azzal kapcsolatban, hogy az expressz és a hagyományos nemzetközi csomagszállítás piacán a felvásárlás révén létrejövő vállalatnak nem kellene számottevő piaci versenytársakkal szembenéznie, ami az árak emelkedése révén árthat a fogyasztóknak.
A bizottságnak az uniós jog szerint 90 munkanapja van arra, hogy lezárja a most indított vizsgálatot. A bizottság kitér arra, hogy a FedEx és a TNT azok közé a vállalatok közé tartozik, melyek mind Európában mind azon kívül átfogó légi és szárazföldi fuvarozási infrastruktúrával rendelkeznek, és így a csomagszállítási szolgáltatások széles skáláját tudják kínálni ügyfeleiknek. Európában mindössze négy ilyen cég tevékenykedik; a FedEx és a TNT mellett még a Deutsche Post tulajdonában álló DHL és a FedExhez hasonlóan működő amerikai UPS.
A bizottság előzetes vizsgálata azt mutatta ki, hogy mind az Európai Gazdasági Térség (EGT) területén, mind azon kívül, a nemzetközi expressz csomagszállítás piacán a FedEx-TNT felvásárlással létrejövő vállalat csak a másik két nagy céggel, a DHL-lel és a UPS-szel lenne kénytelen versenyezni, s miután a versenytársak száma háromról kettőre csökkenne, ez jelentősen csökkentené a verseny jelentette piaci nyomást a fúzió révén létrejövő cég számára. Brüsszelnek amiatt is aggályai vannak, hogy az így létrejövő cég az EGT-n kívülre irányuló hagyományos csomagok piacán egyes célországok esetében nagyon magas piaci részesedéssel rendelkezne.
Brüsszel azokat a vállalati fúziókat köteles vizsgálni, amelyek esetén az érintett cégek összes forgalma meghaladja az ötmilliárd eurót, és ebből az unió országaiban cégenként legalább 250 millió euró keletkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.