BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rossz jel érkezett a Fed kétnapos kamatdöntő ülése közben

Bizalom Váratlanul nagyot esett júliusban az USA-ban fogyasztói bizalom indexe: a Conference Board által összeállított mutató 90,9 pontra esett vissza a most 99,8-ra módosított, eredetileg 101,4 pontos júniusiról. A The Wall Street Journal által megkérdezett elemzők erre a hónapra 100 pontos értéket vártak, ehelyett a tavaly szeptember óta legalacsonyabb szintre süllyedt a piacok által erősen figyelt mutató. Visszaesett az összes részindex is, beleértve jelenlegi helyzet, illetve a kilátások megítélését, összességében pedig a munkaerő-piaci helyzettel kapcsolatban voltak a legkevésbé derűlátók a megkérdezett fogyasztók. A Conference Board szerint ebben az is szerepet játszhatott, hogy a Görögországgal és így az euróval kapcsolatban már megszokott görög bizonytalanság mellé társult a kínai részvénypiac megrendülése is.

A munkanélküliségi, illetve foglalkoztatási kilátások megítélésétől nagyban függhet az is, hogy miként fogalmaz a Federal Reserve nyílt piaci bizottsága (FOMC) a ma záruló kétnapos ülésről kiadott közleményben. A Fed elnöke, Janet Yellen e havi kongresszusi meghallgatásán mindenesetre úgy fogalmazott, hogy a munkaerőpiac látványosan egyre közelebb kerül a normális állapothoz. Általános elemzői és piaci várakozás szerint a Fed legkorábban szeptemberben kezd hozzá a 2008 decembere óta változatlanul a 0–0,25 százalékos sávban tartott alapkamat emeléséhez (augusztusban nem ülésezik a nyílt piaci bizottság). A londoni Capital Economics tegnap közzétett tanulmánya szerint a széles körű piaci vélemény az, hogy a folyamat igen fokozatos lesz, és a kamatpolitika csak lassan normalizálódik. A ház előrejelzése szerint viszont a FOMC a vártnál gyorsabban és nagyobb mértékben emeli a szövetségi alapkamatot, tekintettel a vártnál magasabb inflációra, ami jelentősen felhajtja majd az irányadó tízéves amerikai kincstárjegy hozamát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.