BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túl a csúcsán az üzleti hangulat

Februárban a januári, igen magas szinthez képest egy éve nem látott mértékben csökkent a GKIkonjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. Az EU támogatásával végzett felmérés szerint minden ágazatban és a fogyasztók körében is romlottak a várakozások, de így is meglehetően optimista hangulatot tükröznek.

Az üzleti bizalmi index minden ágazatban esett, de a kereskedelemben csak egészen minimálisan. Az ipari bizalmi index februári csökkenése sem nagy, de az elmúlt hónapok hullámzásainak következtében értéke a tavaly tavaszi szintre került. Februárban januárhoz képest nem változott a termelési helyzet megítélése, s kissé javultak a termelési várakozások; romlott viszont a rendelésállományokról – ezen belül az exportrendelésekről – és a készletekről alkotott vélemény. Az építőipari bizalmi index 2015 eleje óta egy szűk sávban ingadozik, a mostani csökkenés a nyári mélypont megközelítését jelenti. Februárban az előző háromhavi termelés megítélése és a rendelésállomány értékelése is számottevően romlott. A kereskedelmi bizalmi index hibahatáron belül csökkent, így továbbra is az elmúlt, immár több mint két évet jellemző, viszonylag keskeny sáv közepén maradt. Az eladási pozíció megítélése csökkenőnek érzett készletszint mellett rosszabb lett, míg a rendelések várható alakulását a januárihoz hasonlóan minősítették a válaszadók.

A szolgáltatói bizalmi index a januári megugrás után februárban annál kevésbé, de érezhetően csökkent. Kedvezőtlenebbé vált az üzletmenet és a forgalom megítélése is.

A GKI fogyasztói bizalmi index februárban háromhavi emelkedést követően őszi szintjére csökkent. A fogyasztók a következő egy évben várható pénzügyi helyzetüket sokkal kedvezőtlenebbnek ítélték, mint januárban. A lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenre vonatkozó vásárlási lehetőségét javulónak, a következő egy évre vonatkozót viszont kissé romlónak érzékelte.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.