BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reklám-stop: már a Marks&Spencer sem hirdet YouTube-on

A Havas médiaügynökség után most a Marks&Spencer is úgy döntött, hogy felfüggeszti hirdetési tevékenységét a Google-höz tartozó felületein. Erre azután került sor, hogy a YouTube-on feltűnő gyűlöletkeltő tartalmak előtt, illetve azok mellett is megjelentek reklámjaik. A világszerte ismert ruházati cég lépése nem számít újdonságnak, az elmúlt időszakban több márka és bank is csatlakozott már a bojkotthoz az Egyesült Királyságban.

Addig nem hajlandók hirdetni a Google platformján, amíg nem dolgoznak ki megnyugtató megoldást arra, hogy ne sérüljön brandjük – jelentette be a Marks&Spencer divatmárka. A ruházati világcég döntése nem számít újdonságnak, a múlt héten már a Havas médiaügynökség is hasonló lépésre szánta el magát.

A gyűlöletkeltő tartalmak mellett megjelenő hirdetésekről először a The Times számolt be, a lap szerint a BBC, a Home Office és a londoni közlekedési vállalat reklámjai jelentek meg ilyen környezetben.

Hirdetéseit megszüntette a McDonald''s angliai érdekeltsége, a Royal Bank of Scotland, a HSBC, a Lloyds, valamint az Audi UK is. Hasonlóan döntött a brit kormány is, amely szintén visszavonta YouTube-kampányait az ügy miatt.

A vállalatok döntése egyébként abból ered, hogy a Google rendszerint a szélsőséges, uszító tartalmú videók mellett és előtte is megjeleníti hirdetéseiket. Ehhez azonban ők nem szeretnének hozzájárulni, mondván jelentősen romolhat márkájuk megítélése potenciális vásárlóik körében.

A Google ezután nyilvánosan elnézést is kért a kialakult helyzet miatt. Nyilatkozatukban közölték: a jövőben változásokat vezetnek be az ügyben, ezáltal nagyobb ellenőrzést adva a hirdetőknek az általuk működtetett platformokon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.