Magyar gazdaság

Reklám-stop: már a Marks&Spencer sem hirdet YouTube-on

A Havas médiaügynökség után most a Marks&Spencer is úgy döntött, hogy felfüggeszti hirdetési tevékenységét a Google-höz tartozó felületein. Erre azután került sor, hogy a YouTube-on feltűnő gyűlöletkeltő tartalmak előtt, illetve azok mellett is megjelentek reklámjaik. A világszerte ismert ruházati cég lépése nem számít újdonságnak, az elmúlt időszakban több márka és bank is csatlakozott már a bojkotthoz az Egyesült Királyságban.

Addig nem hajlandók hirdetni a Google platformján, amíg nem dolgoznak ki megnyugtató megoldást arra, hogy ne sérüljön brandjük – jelentette be a Marks&Spencer divatmárka. A ruházati világcég döntése nem számít újdonságnak, a múlt héten már a Havas médiaügynökség is hasonló lépésre szánta el magát.

A gyűlöletkeltő tartalmak mellett megjelenő hirdetésekről először a The Times számolt be, a lap szerint a BBC, a Home Office és a londoni közlekedési vállalat reklámjai jelentek meg ilyen környezetben.

Hirdetéseit megszüntette a McDonald''s angliai érdekeltsége, a Royal Bank of Scotland, a HSBC, a Lloyds, valamint az Audi UK is. Hasonlóan döntött a brit kormány is, amely szintén visszavonta YouTube-kampányait az ügy miatt.

A vállalatok döntése egyébként abból ered, hogy a Google rendszerint a szélsőséges, uszító tartalmú videók mellett és előtte is megjeleníti hirdetéseiket. Ehhez azonban ők nem szeretnének hozzájárulni, mondván jelentősen romolhat márkájuk megítélése potenciális vásárlóik körében.

A Google ezután nyilvánosan elnézést is kért a kialakult helyzet miatt. Nyilatkozatukban közölték: a jövőben változásokat vezetnek be az ügyben, ezáltal nagyobb ellenőrzést adva a hirdetőknek az általuk működtetett platformokon.

hirdetés Mark&Spencer Google BBC youtube
Kapcsolódó cikkek