BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Reklám-stop: már a Marks&Spencer sem hirdet YouTube-on

A Havas médiaügynökség után most a Marks&Spencer is úgy döntött, hogy felfüggeszti hirdetési tevékenységét a Google-höz tartozó felületein. Erre azután került sor, hogy a YouTube-on feltűnő gyűlöletkeltő tartalmak előtt, illetve azok mellett is megjelentek reklámjaik. A világszerte ismert ruházati cég lépése nem számít újdonságnak, az elmúlt időszakban több márka és bank is csatlakozott már a bojkotthoz az Egyesült Királyságban.

Addig nem hajlandók hirdetni a Google platformján, amíg nem dolgoznak ki megnyugtató megoldást arra, hogy ne sérüljön brandjük – jelentette be a Marks&Spencer divatmárka. A ruházati világcég döntése nem számít újdonságnak, a múlt héten már a Havas médiaügynökség is hasonló lépésre szánta el magát.

A gyűlöletkeltő tartalmak mellett megjelenő hirdetésekről először a The Times számolt be, a lap szerint a BBC, a Home Office és a londoni közlekedési vállalat reklámjai jelentek meg ilyen környezetben.

Hirdetéseit megszüntette a McDonald''s angliai érdekeltsége, a Royal Bank of Scotland, a HSBC, a Lloyds, valamint az Audi UK is. Hasonlóan döntött a brit kormány is, amely szintén visszavonta YouTube-kampányait az ügy miatt.

A vállalatok döntése egyébként abból ered, hogy a Google rendszerint a szélsőséges, uszító tartalmú videók mellett és előtte is megjeleníti hirdetéseiket. Ehhez azonban ők nem szeretnének hozzájárulni, mondván jelentősen romolhat márkájuk megítélése potenciális vásárlóik körében.

A Google ezután nyilvánosan elnézést is kért a kialakult helyzet miatt. Nyilatkozatukban közölték: a jövőben változásokat vezetnek be az ügyben, ezáltal nagyobb ellenőrzést adva a hirdetőknek az általuk működtetett platformokon.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek