Addig nem hajlandók hirdetni a Google platformján, amíg nem dolgoznak ki megnyugtató megoldást arra, hogy ne sérüljön brandjük – jelentette be a Marks&Spencer divatmárka. A ruházati világcég döntése nem számít újdonságnak, a múlt héten már a Havas médiaügynökség is hasonló lépésre szánta el magát.
A gyűlöletkeltő tartalmak mellett megjelenő hirdetésekről először a The Times számolt be, a lap szerint a BBC, a Home Office és a londoni közlekedési vállalat reklámjai jelentek meg ilyen környezetben.
A vállalatok döntése egyébként abból ered, hogy a Google rendszerint a szélsőséges, uszító tartalmú videók mellett és előtte is megjeleníti hirdetéseiket. Ehhez azonban ők nem szeretnének hozzájárulni, mondván jelentősen romolhat márkájuk megítélése potenciális vásárlóik körében.
A Google ezután nyilvánosan elnézést is kért a kialakult helyzet miatt. Nyilatkozatukban közölték: a jövőben változásokat vezetnek be az ügyben, ezáltal nagyobb ellenőrzést adva a hirdetőknek az általuk működtetett platformokon.