BUX 39,127.57
-0.27%
BUMIX 3,859.28
+0.17%
CETOP20 1,952.57
0.00%
OTP 8,930
-0.89%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.12%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,590
-1.24%
RABA 1,125
-3.43%
0.00%
-1.29%
+1.35%
-0.93%
OPUS 181.2
-3.10%
-5.61%
-1.02%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
+2.49%
MOL 2,526
+0.88%
0.00%
ALTEO 2,280
+3.64%
0.00%
+4.77%
EHEP 1,500
-5.96%
-2.68%
+1.98%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.39%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
+0.78%
-1.12%
0.00%
+3.77%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,400
+0.89%
+0.82%
NAP 1,200
-0.50%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Trump rossz számokkal kampányolt

Durván alulbecsülte az amerikai infrastruktúra modernizálásához szükséges összeget Donald Trump.

Az amerikai elnök által a kongresszus elé beterjeszteni tervezett ezermilliárd dollár helyett 4,6 ezermilliárd kellene ahhoz, hogy elfogadható állapotokat teremthessenek az országban. Igaz, ez az összeg nyolc évre oszlana el, azaz bőven jutna Trump esetleges második elnöki ciklusára is. Az utóbbi időszakban ugyanis megfeledkeztek Washingtonban az utak, repülőterek, hidak, kikötők, vezetékhálózatok, közintézmények fenntartásáról, beérték a toldozgatásukkal.

 

Emiatt nőtt a 2001-ben még 1,3 ezermilliárd dollárra taksált felújítási költség 4,6 ezermilliárdra az Amerikai Építőmérnökök Társaságának (ASCE) felmérése szerint. Ők négyévente frissítik és árazzák újra a szükséges beruházásokat, legfrissebb adataikat tegnap tették közzé. Amint azt a javaslatukat is, hogy a nemzeti újjáépítés forrásainak fedezetét építsék be az üzemanyagárakba, méghozzá gallononként 25 centes mértékkel. Trump ugyanakkor az ezermilliárd dolláros tétel előteremtéséhez bevonná a magánszférát, 82 százalékos adókedvezményt nyújtanak a fejlesztések anyagi terheit vállaló beruházóknak – írja a Washington Post.

A feladatok pedig sürgetők. Az ASCE adatai szerint például az ország repülőterei egyre nehezebben birkóznak meg az ünnepi csúcsforgalommal, a 614 ezer híd 40 százaléka fél évszázadnál is régebbi, életciklusuk vége felé járnak. A 90 ezer gátból 2200 bármikor átszakadhat. A csőtörések száma évi 240 ezer, az eleve ötvenéves élettartamra tervezett elektromos távvezetékek a múlt század ötvenes-hatvanas éveiben épültek, és ma is teljes kapacitással üzemelnek. Az úthálózat zöme gyalázatos állapotban várja a friss aszfaltot. Greg DiLoreto, az ACSE korábbi elnöke szerint az infrastruktúra állapota évente és fejenként 3400 dolláros kárt okoz Amerikának.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek