Magyar gazdaság

Békéscsaba és Szolnok felé közelítenek a gyorsforgalmi utak

Két jelentős fejlesztés folytatódik, az egyik Békéscsabát, a másik pedig Szolnokot kapcsolja be a gyorsforgalmi úthálózatba. Több mint kilencszáz kilométeres fejlesztést terveznek.

Rövidesen megkezdődhet az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros–Békéscsaba közötti 18 kilométeres szakaszának építése. Az hivatalos lapjában, a TED-ben most megjelentek szerint a nyílt közbeszerzési eljárásban a pályázók június 13-án nyújthatják be ajánlatukat. A kétszer kétsávos, osztott pályás autóút a Kecskemétet Békéscsabával összekötő M44-es részeként épül meg. A felhívásban nem közölték a beruházás becsült összegét, de a dokumentumból az kiderül, hogy a bírálati szempontok között legnagyobb súlyszámmal, 70-nel az ár szerepel majd. Ez némileg magasabb, mint a korábbi pályázatokban szereplő 50-es súlyszám.

Tavaly decemberben már elhelyezték a Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító M44-es út Tiszakürt és Kondoros közötti 62 kilométeres szakaszának alapkövét. A beruházás három ütemben valósul meg: az első ütemet 56,5 milliárd forintos ajánlattal, a harmadikat 45,2 milliárddal a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. nyerte, a másodikat pedig az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., a Soltút Kft. és az A-Híd Zrt. 43,98 milliárddal. A szükséges forrást a hazai költségvetés állja. Az út átadása 2019 harmadik negyedévében várható.

Szolnok felé is épül a gyorsforgalmi kapcsolat: pénteken elhelyezték az M4-es gyorsforgalmi út Üllő–Cegléd közötti szakaszának alapkövét. A 44,4 kilométeres szakasz költsége több mint 72 milliárd forint – mondta Varga Mihály, a gazdasági tárca vezetője. Hozzátette: 2019 őszére két szakaszban, Üllő és Albertirsa, valamint Albertirsa és Cegléd között épül meg az új kétszer kétsávos út, amelyet később autópályává lehet fejleszteni. (Az Üllő és Albertirsa közötti harminc kilométeres szakaszt a Duna Aszfalt Kft. és az EuroAszfalt Kft. 52,1 milliárdért, az Albertirsa és Cegléd közötti 14 kilométert a Colas csoport 20,48 milliárdért építi.

A kormány kiemelt célja a hazai közúthálózat fejlesztése és állapotának javítása, erre mintegy 2500 milliárd forintot fordított az elmúlt évek során. A mostani 1450 kilométer hosszúságú gyorsforgalmi úthálózat 2022-ig több mint 900 kilométerrel bővül – tette hozzá a miniszter.

útépítés infrastruktúra m44 gyorsforgalmi út fejlesztés
Kapcsolódó cikkek