Magyar gazdaság

Egy jó ötlet még kevés a sikerhez

Rengeteg részletkérdéstől függ egy kezdő vállalkozás sikere – vélték a PromoBox és a ChocoMe tulajdonosai a Világgazdaság konferenciáján.

A jó ötlet önmagában fontos dolog, de hogy azt sikerre vigyük, ezer más tényező is szükséges – fogalmazott Fejérdy Zsófia, a családalapítással foglalkozó – a babaapplikációtól kezdve a különböző szolgáltatáscsomagokig – PromoBox tulajdonosa a Világgazdaság „Magyar vállalatok, családi vállalatok – Hogyan lehetünk sikeresek?” című konferenciáján. Úgy véli, hogy a tanulás, a kitartás, a jól kitűzött célok alapvető dolgok.

Fejérdy kiemelte, hogy nagyon fontos az innováció: az alapötlet önmagában kevés, folyamatosan változtatniuk kell. „Mostanában egy dolog biztos, a változás” – tette hozzá. Ilyen a fogyasztói csoportok változása is. Elmondta, hogy napjainkban az Y-generáció kezd el szülni, de emellett figyelniük kell a technológiai kihívásokra, folyamatosan újdonságokat kell bevezetniük.

A minőséget helyezték az ár elé

Sok mindenben különbözünk a legtöbb csokoládémanufaktúrától, hiszen a termékfejlesztésben a legtöbben az árból indulnak ki, nálunk azonban a legfontosabb a minőség

– fogalmazott Mészáros Gábor, a csokoládékészítéssel foglalkozó ChocoMe alapítója. Eldöntjük, hogy mit szeretnénk készíteni, amit még nem gyártott más, és nem foglalkozunk az árral – tette hozzá. Ismertette: több mint 30 országba exportálnak, kiviteli arányuk pedig megközelíti a 80 százalékot.

„A kórházakban nagyon aranyosnak tűnhetnek a babamama-csomagok, de ez kőkemény üzlet. Ha ezzel támogatni tudjuk a kórházakat, az önmagában egy szuper dolog, de itt mégis csak üzletről van szó” – fogalmazott a PromoBox tulajdonosa.

Sosem árversenybe megyünk bele a konkurensekkel, hanem inkább többletszolgáltatást nyújtunk

– tette hozzá Fejérdy Zsófia, aki szerint speciális célcsoportjuk van, mert az folyamatosan változik. Elmondta, tudnak fejleszteni abba az irányba is, hogy akár a szülés után később újra az ügyfelük lesz egy korábbi anyuka, például amikor óvodáskorú lesz a gyerek – ebben saját adatbázisuk is segíti a céget.

Amikor a válság is segít

„Amikor csokoládékészítéssel kezdtünk el foglalkozni, a csokoládémanufaktúrák Magyarországon még gyerekcipőben jártak” – mondta Mészáros Gábor, hozzátéve, akikre akkor ők felnéztek, azok a nemzetközi cégek is csupán közel 30 éve kezdték a csokoládékészítést. „2010-ben léptünk be a piacra, és úgy vélem, hogy ez jó időzítéssel történt, hiszen például az orosz piacról a rubelválság miatt többen kivonultak, ezért ma már kevesebb mint tíz konkurensünk maradt, ami a jövőben óriási előnyt jelent nekünk” – tette hozzá a ChocoMe tulajdonosa.

chocoMe PromoBox konferencia
Kapcsolódó cikkek