Fedezetialap-kezelők egy csoportja 4,5 milliárd eurót követel a madridi kormánytól a főváros körüli fizetős autópályák tulajdonjogának visszaadása fejében – írja a Financial Times. A vita középpontjában kilenc díjköteles sztrádaszakasz áll, ezeket még az európai adósságválság előtt építették, ám az üzemeltetésükből származó bevételeket erősen túlbecsülték, mert a forgalom a párhuzamos utakra terelődött át.
Az üzemeltető társaságok csődje után az adósságot megtestesítő értékpapírokat javarészt fedezeti alapok vásárolták fel tavaly. A kormány januártól visszavenné és újra koncesszióba adná a pályaszakaszok üzemeltetését, előbb azonban rendeznie kell az alapoknál fönnálló tartozását. A vita az árról folyik, az alapok ragaszkodnak a 4,5 milliárdhoz, Madrid viszont nem akar 2 milliárdnál többet fizetni, hogy ne növelje veszélyes mértékben a költségvetés hiányát. Az ügy képviseletét a tulajdonosok és a hitelezők részéről felvállaló Houlihan Lokey alapkezelő igazgatója, Manuel Martinez-Fidalgo egyértelműsítette, hogy „ha szükséges, időtlen időkig” kitartanak, de nem engednek jogos követelésükből. Azt is a kormány szemére vetette, hogy politikai okokból szándékosan késlelteti a megegyezést.
Ez a magatartás Argentínában vagy Venezuelában szokásos, Spanyolországtól nem ezt várnák – jegyezte meg Martinez-Fidalgo. A közlekedési tárca szóvivője útján visszautasította a vádakat, mondván: a csődeljárásban számos érdeket kellett egyeztetni. A kormánynak a spanyol adófizetők érdekeire kell elsősorban tekintettel lennie – tették hozzá –, s nem a 3,7 milliárd eurós adósság döntő részét felvásárló alapokéra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.