Magyar gazdaság

Online ellenőrzési rendszert indított a NAV

Online ellenőrzési rendszert vezetett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), így adózóknak az iratanyaggal nem kell felkeresniük az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat elektronikusan is elküldhetik a NAV-nak.

Papírmentes, online ellenőrzési rendszert vezetett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára.

Tállai András közölte: a rendszer bevezetésével az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat „egy kattintással” elküldheti. Ugyanakkor az online ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek – tette hozzá.

Forrás: AFP

Mint elmondta: az a céljuk, hogy mindenki otthonról, kényelmesen intézhesse adóügyeit az interneten keresztül. Ezzel kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy idén több mint négymillió magánszemély helyett a tölti ki az személyi jövedelemadó-bevallást, illetve a vállalkozóknak jövedéki adóbevallási-tervezetet is küld.

A januártól elérhető online ellenőrzés pedig újabb lépés a teljes elektronikus ügyintézés felé vezető úton – fűzte hozzá. Arról is beszámolt, hogy a NAV már több online-ellenőrzést indított, és az elsőt, három munkanap alatt le is zárta.

A kiutalás előtti ellenőrzésre kiválasztott vállalkozót a revizorok felhívták, és tájékoztatták arról, hogy az ellenőrzéshez szükséges iratokat elektronikusan is megküldheti. Az adózó élt a lehetőséggel, és elektronikusan küldte meg többek között az áfa-analitikát, a számlákat és a bankszámla-kivonatokat – mondta az államtitkár.

Az ellenőrzésre kiválasztott vállalkozó személyesen nem találkozott a revizorokkal, és a megbízólevél tárhelyére érkezésétől számított három munkanapon belül már az ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvet olvashatta – tette hozzá.

Megjegyezte: az online ellenőrzés az adminisztrációcsökkentés mellett jelentős megtakarítást is eredményez, hiszen az ellenőrzéshez szükséges iratokat nem kell fénymásolni, megspórolható a posta- és szállítási költség, továbbá a papír-megtakarítás miatt környezetvédelmi szempontból is hasznos. Az online ellenőrzést bárki választhatja, aki rendelkezik elektronikus aláírással – közölte Tállai András.

NAV Tállai András ügyintézés digitalizáció online ellenőrzés adóügyek
Kapcsolódó cikkek