BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Amazon küzdötte fel magát a csúcsra az idén

Továbbra is az amerikai cégek dominálnak a legértékesebb márkanévvel rendelkező vállalatok között a brit Brand Finance piackutató vállalat 2018-as ranglistája szerint. Egyedül a Samsung és egy kínai bank került be az első tíz közé.

Az Amazon a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2018-as Global 500 ranglistája szerint.

Az Amazon.com márkaértéke 150,8 milliárd dollár, 42 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég egy éve még a harmadik volt a listán.

Az Apple megőrizte második helyét, márkaértéke 37 százalékkal 146,3 milliárd dollárra nőtt.

Bill Gates (b) és Jeff Bezos (j). Az Amazon márkaértéke már messze meghaladja Microsoftét.
Forrás: AFP

A Google az első helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke csak 10 százalékkal emelkedett, 120,9 milliárd dollárra.

Az első tíz közé bekerült még – sorrendben – a Samsung, a Facebook, az amerikai távközlési AT&T, a Microsoft, az amerikai távközlési Verizon, az amerikai kiskereskedelmi Walmart és az ICBC kínai bank.

Az Amazon.com tavalyi forgalma mintegy 136 milliárd dollárt tett ki. A cég alapítója, Jeff Bezos a világ legtehetősebb embere volt a Forbes magazin januári összeállítása szerint. Jeff Bezos vagyona 98,6 milliárd dollár volt, 33,8 milliárd dollárral nőtt egy év alatt.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.