Magyar gazdaság

Az Amazon küzdötte fel magát a csúcsra az idén

Továbbra is az amerikai cégek dominálnak a legértékesebb márkanévvel rendelkező vállalatok között a brit Brand Finance piackutató vállalat 2018-as ranglistája szerint. Egyedül a Samsung és egy kínai bank került be az első tíz közé.

Az Amazon a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2018-as Global 500 ranglistája szerint.

Az Amazon.com márkaértéke 150,8 milliárd dollár, 42 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég egy éve még a harmadik volt a listán.

Az Apple megőrizte második helyét, márkaértéke 37 százalékkal 146,3 milliárd dollárra nőtt.

Bill Gates (b) és Jeff Bezos (j). Az Amazon márkaértéke már messze meghaladja Microsoftét.
Forrás: AFP

A Google az első helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke csak 10 százalékkal emelkedett, 120,9 milliárd dollárra.

Az első tíz közé bekerült még – sorrendben – a Samsung, a Facebook, az amerikai távközlési AT&T, a Microsoft, az amerikai távközlési Verizon, az amerikai kiskereskedelmi Walmart és az ICBC kínai bank.

Az Amazon.com tavalyi forgalma mintegy 136 milliárd dollárt tett ki. A cég alapítója, Jeff Bezos a világ legtehetősebb embere volt a Forbes magazin januári összeállítása szerint. Jeff Bezos vagyona 98,6 milliárd dollár volt, 33,8 milliárd dollárral nőtt egy év alatt.

 

márkanév legértékesebb márka Apple Google Brand Finance Amazon
Kapcsolódó cikkek