Egyre nehezebb talpon maradni a telített használtruha-piacon, igaz, a korábbiaknál jobb beszállítókkal dolgozhatunk együtt, és jobb minőségűek a termékeink – mondta a Világgazdaságnak Gutiné Beinschródt Erzsébet, a békési Fess Rochilde használtruha-bolt tulajdonosa. Üzlete a 90-es években élte fénykorát, amikor az ilyen áru még újdonság és kuriózum volt. Ám a kétezres években megszaporodott az üzletek száma, és bár továbbra is nagy az érdeklődés, a szektornak már nehézségei vannak.
Az ország egyik legnagyobb használtruha-lánca, a Háda a válogatott, felső kategóriás, darabáras termékeket főként bevásárlóközpontokban, más forgalmas helyeken, összesen 36 üzletben kínálja, a közepes minőségű, kilós árut 35 boltban, szintén forgalmasabb helyeken, végül a kiskeresetűeknek szánt portékáját 13 diszkontüzletben. A piaca azonban nagyon megváltozott az utóbbi időben.
„Esett a felső kategóriás, darabáras termékeink fogalma, mert a megszaporodott fast fashion üzletek áraival kevésbé tudunk versenyezni. E boltok nagyon gyorsak, az akcióikon pedig a mienkhez hasonló árakkal dolgoznak” – mondta a Világgazdaságnak Lakatos Krisztián, a Háda kereskedelmi ügyvezetője. Viszont a cég forgalma folyamatosan nő a közepes és a diszkont árkategóriában, itt kisebb a verseny, érvényesül a Háda piacvezető pozíciója. Ennek nőtt tavaly az összesített árbevétele is. Nagykereskedelmi részlege a viszonteladókon keresztül tapasztalja, hogy csökken a kiskereskedők forgalma.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja