BUX 39,240.53
-1.65%
BUMIX 3,711.97
-1.12%
CETOP20 1,829.32
-2.80%
OTP 8,422
-0.78%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.75%
-1.73%
-1.49%
ZWACK 18,550
+1.09%
0.00%
ANY 1,570
-0.95%
RABA 1,095
+0.92%
0.00%
+0.63%
-3.12%
-0.94%
OPUS 165.8
-2.01%
+5.42%
-3.90%
0.00%
-3.19%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,918
-1.75%
-1.27%
ALTEO 2,370
-0.84%
+11.76%
-1.22%
EHEP 1,130
-5.83%
-0.83%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.77%
0.00%
0.00%
-0.36%
+0.81%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
-0.27%
-3.12%
NAP 1,238
+1.48%
0.00%
-15.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Pályadíjkönnyítést kérnek a közutasok

Automatikusan csökkenjen vagy szűnjön meg az autópályadíj azokon a szakaszokon, amelyeken a közúti fuvarozók az éppen ott folyó felújítások miatt nem kapják meg a díjért járó szolgáltatást – kéri a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.

Már a második levelével ostromolja a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős államtitkárát annak érdekében, hogy

kompenzálják azokat a fuvarozókat, akik/amelyek megbízásaikat késve, kerülőúton vagy drágábban tudják teljesíteni az autópályákon folyó munkák miatt.

A Tóth Péternek írt első, július 2-i levél az M1-es felújítása kapcsán született. A beruházást az egyesület természetesen üdvözli, de felpanaszolja, hogy az esetenként tíz kilométeresnél is hosszabb torlódásokból adódóan drasztikusan romlott az áruszállítóknak nyújtott szolgáltatás. Így bizonytalanná vált a fuvarok időbeli teljesítése és tervezhetősége, ezzel az ügyfeleik bizalmát is elveszíthetik a fuvarozók.

A hosszabb menetidő ráadásul olyan pluszköltségeket generál, amelyeket nem lehet áthárítani a megbízóra, és mindez még további hónapokig tart.

Az MKFE a vonatkozó útdíjrendelet alapján indokoltnak tartja és kezdeményezi, hogy az érintett szakaszokon függesszék fel, de legalább 50 százalékkal csökkentsék az útdíjat.

Fotó: MTI/Bodnár Boglárka

Az egyesület a leveleire nem kapott választ – tudta meg a Világgazdaság Árvay Tivadartól. Az MKFE megbízott főtitkára elmondta, hogy levelük elküldése után néhány nappal a szaktárca kikérte a szervezet véleményét az M1-es rekonstrukciójának műszaki részleteiről. Az erre adott, egyetértő válaszban az MKFE megismételte a kérését.

Majd a napokban újabb levelet írtak, miután megkezdődött az M0-s még nagyobb forgalmi nehézségeket ígérő felújítása:

a szigetszentmiklósi lehajtás szüneteltetése miatt például igen körülményessé vált a Csepel-szigeten működő ipari létesítmények, logisztikai parkok megközelítése. A Balatonnál már megkezdődött az M7-es felújítása is.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek