Tovább nő a kuponos piac
A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma idén várhatóan 13 milliárd forint lesz – közölte a Bónusz Brigád. Összehasonlításképp, ez az összeg 2011-ben még csak 3,5 milliárd, 2014-ben pedig 10,2 milliárd forint volt. Míg néhány éve a piac még 50-90 százalékos kedvezményekkel működött, addig ma már a 60 százalékos engedmény is soknak és ritkának számít. Ennek főként az az oka, hogy a 2008-as válságot követően jó ideig a vevők csak azt nézték, mennyi pénzt spórolhatnak meg a kuponos oldalakon keresztül, de napjainkban már a minőség és a különlegesség számít, ezért a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény inkább ijesztő, mint vonzó.
Változott a vásárlók korösszetétele is: 2010-ben szinte kizárólag a 25–49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, napjainkban viszont 10 százalék körülire nőtt a 18–24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké. Feljebb kúszott az átlagos vásárlási érték is: a 2011-ben mért 8000 forint után most 12 ezer forint az átlagos költés. A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak a száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt.
A woucheroldalakon
12
ezer forint az átlagos költés


