A BASF fennállása legjelentősebb ügyletével szerezte meg a Bayer több üzletágát, mindez a magyarországi gazdálkodóknak is kedvező változásokat hoz – jelentette ki tegnap Christoph Hofman, a BASF Hungária Kft. mezőgazdasági üzletágának vezetője. A Bayer a Monsanto felvásárlása után a versenyszabályok miatt vált meg több tevékenységétől. A 7,6 milliárd eurós tranzakcióval több mint ötven ország 4500 dolgozója került át a BASF-hez, és az üzletágak évi 2 milliárd euróval növelik a cég üzleti bevételét.
Christoph Hofman a legígéretesebbnek a kutatás-fejlesztési üzletágak felvásárlását nevezte, itt dolgozik az átvett munkavállalók bő 40 százaléka. A BASF-hez került például a Bayer szántóföldi, zöldségvetőmag-előállítási, vetőmagkezelési, hibridbúza-vetőmag üzletága, és a Bayer korábbi digitális platformja.
A felsoroltak megszerzése után a BASF a világ repcevetőmag-piacának 27 százalékát ellenőrzi, ezzel a szegmens legnagyobb szereplője. A változásoknak köszönhetően a magyarországi termelők a vetőmagok mellett már növényvédelmi szolgáltatásokat is igényelhetnek, és hozzájuthatnak a piaci új generációs, magas hozamú búzahibridekhez is. Az üzletágvezető szerint a cég nagy reményeket fűz a digitális megoldások terjedéséhez, amelyek az akvizíció révén bővültek.
A hazai repce termőterülete a 2012-es 196 ezer hektárról erre az évre 335 ezer hektárra nőtt – emelte ki Szundi Péter, a BASF Hungária Kft. mezőgazdasági üzletágának vetőmagfelelőse –, és a nemesítés révén nőtt a hozam és az olajtartalom is. A termesztőkért folyó verseny élességét jelzi, hogy a piac több mint felét egy-két éves fejlesztésű vetőmagok adják, e téren jók a BASF pozíciói. Szundi Péter szerint a Magyarországon és a régióban lévő egymillió hektáros vetésterület esetében már érdemes speciális nemesítési kísérleteket folytatni.
A kutatáson, innováción és a digitalizáció fontosságán volt a hangsúly a Bayer által Future of Farming Dialogue címmel szervezett konferencián is. A rendezvényen Liam Condon (képünkön), a Bayer igazgatósági tagja, a Crop Science elnöke kijelentette: az innováció anélkül segíti hozzá a gazdákat a bővebb terméshez és a nagyobb bevételhez, hogy az élelmiszer-biztonság veszélybe kerülne. Ez utóbbi azért is fontos, mert a föld 2050-ben mintegy 10 milliárd fősre várható lakosságának ellátásához meg kell kétszerezni a jelenlegi mezőgazdasági termelést. Ráadásul már ma is több mint 800 millió ember éhezik, mert a túlnépesedés éppen olyan területeken jelentkezik, amelyeken nehéz az élelmiszer-termelés. A Bayer válasza erre az Indiában sikerrel bemutatott – és máshol is bevezetésre váró – mobil platform, amely éghajlati tájékoztatást és tanácsadást nyújt a gazdálkodóknak. A társaság számos olyan programot is támogat, amely a kisgazdák pénzügyi-finanszírozási helyzetét javítja, vagy a termelők biztosítását segíti. A nagyobb vállalkozások a Bayer leányvállalata, a Climate Corporation külön digitális mezőgazdasági platformján férnek hozzá testreszabott termékenységi és vetési tervekhez.
A Monsanto-fúzió után a kutatás a Bayer mezőgazdasági ágazatának is még inkább a célkeresztjében van: 8000 kutatót foglalkoztat 89 országban. Magyarországi gazdákkal három programot valósított meg: a Phytobac, az Easyflow és a Deflektor a felszíni vizek, az emberi egészség és a méhek fokozott védelme érdekében született kezdeményezések. A Bayer drónpilótaképzést is indított a hazai gazdáknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.