Mosóczi László, a XX. Nemzetközi Közlekedési Konferencián tartott nyitóelőadásában elmondta: ennek érdekében
A cél az, hogy 2030-ra Magyarország bármely pontjáról 30 percen belül elérhető legyen a gyorsforgalmiút-hálózat legközelebbi szakasza – mondta az államtitkár.
2022-ig Magyarországon 4 ezer milliárd forintot fordítanak útépítésre, 55 százalékát hazai forrásból
– közölte.
Mosóczi László hangsúlyozta, hogy a vasútnak kiszámítható és megfizethető szolgáltatást kell nyújtania az utazók és az áruszállítás számára. Ezért óránként 120-160 kilométeres sebességre alkalmas pálya kiépítésével javítják a megyeszékhelyek vasúti megközelítését.
Azt is mondta, hogy fontos cél az árufuvarozásban az ország tranzitszerepének erősítése, a határon túli nagyvárosok vasúti elérhetőségének javítása, Budapest és térsége vasúti infrastruktúrájának fejlesztése, valamint a hiányzó szakaszok villamosítása és a digitalizáció.
A jelenleg zajló beruházások közül kiemelte a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain beruházást, melyet a kormány mintaprogramnak tekint. A következő lehetséges fejlesztésként a Debrecen-Nagyvárad közötti tramtrain kapcsolat kiépítését említette.
Az államtitkár elmondta:
rövidesen a nagy forgalmú vonalakon, elsősorban a budapesti elővárosi közlekedésben megjelennek az első emeletes motorvonatok.
Több nagyvárosban korszerű átszállási lehetőséget biztosító intermodális csomópont kialakítását tervezi a kormány, ezek közül az első, a kaposvári kivitelezése már folyik.
Mosóczi László jelezte azt is, hogy a kormány a következő hetekben dönt az iskolabuszprogramról, amely keretében reggel és délután az intézményekbe, napközben kulturális és sportrendezvényre szállítják majd a diákokat. A kistelepülések népességmegtartó-képességét javító, első kísérleti projektek a debreceni és kecskeméti tankerületben indulnának el.