A húsvét a második legnagyobb forgalmú időszak a karácsony után, az idén legalább 8-10 százalékkal nagyobb bevételt hozhat az ünnep, mint tavaly – derült ki a Világgazdaság körképéből. Az átlagos kosárérték az ünnep előtt 30-40 százalékkal haladhatja meg a máskor tapasztalt értékeket, húsvét hetében pedig a másfélszeresére is emelkedhet a forgalom. A Nielsen legutóbbi összesítése szerint húsvét előtt több mint 8 milliárd forintot költ sonkára a lakosság, ami 4200 tonnának felel meg. De legalább 4,5 milliárd forintot csokoládéra is elköltenek a magyarok, ez pedig 900 tonnás mennyiség.
Az ünnephez közeledve folyamatosan nő a forgalom, a csúcspontot a húsvét előtti utolsó héten éri el – közölték a Tescónál. Március elejétől több lépcsőben jelennek meg a húsvéti élelmiszerek és dekorációs termékek. Eleinte a szárazáru forgalma lódul meg, majd a célegyenesbe fordulva a friss áru is jobban fogy az átlagnál. A legnépszerűbb termék ilyenkor a sonka, a húskészítmények, a tojás, a torma, a friss, szezonális zöldségek és a különböző édességek.
Az áruházak nagypénteken, húsvétvasárnap és -hétfőn zárva tartanak, a Tesco üzletei az ünnepet megelőző napokban a normál nyitvatartás szerint működnek. A SPAR kommunikációs vezetője, Maczelka Márk viszont azt mondta, a vásárlói igények alapján határozzák meg a nyitvatartást, ahol szükséges, ott hosszabbítanak csütörtökön és szombaton. Több mint negyvenféle füstölt áruból választhatnak a SPAR vásárlói, a lánc több mint 200 tonna kötözött lapockával készül, de a slágertermék a frikandó sonka, a füstölt tarja, a hátsó csülök és a diósonka, illetve az érlelt házi és parasztsonka is. A húskészítmények mellett a legnagyobb kereslet a tojás iránt mutatkozik, csaknem 100 százalékkal ugranak meg az eladások. A pékáruk közül a kalácsok és a fehér kenyerek forgalma nő látványosan.
Két vásárlási hullámra számítanak a CBA-nál, az első április elején várható, a fizetések időszakában, ekkor sokan előre megvásárolják a sütés kellékeit és a csokoládéfigurákat. A második hullám pedig a húsvétot megelőző hét, ekkor már minden termékkör iránt élénk érdeklődésre számítanak. Fodor Attila, a cég kommunikációs igazgatója szerint az elmúlt évben már rendkívül alacsony volt a kereslet az olcsóbb, tejbevonóból készült figurákra, aminek következtében az idei kínálat túlnyomó többségét a magas kakaótartalmú csokoládék alkotják. Úgy látja, a nagypénteki szünnapnak nincs negatív hatása, csak a forgalom rendeződik át. Ezt a véleményt az Auchannál is osztják, ezért a pénztári dolgozók és más munkatársak számát is növelik a roham idejére.
A közelgő ünnep előtt 30-40 százalékkal nő a tojásforgalom az Auchannál, csaknem kétmillió darab, főként L-es és XL-es méretű tojás értékesítésére lehet számítani – közölte lapunkkal Adorján Abigél, a társaság kommunikációs menedzsere. Az eladott éves sonkamennyiség ötöde kapcsolódik náluk a húsvéthoz, kalácsokból, ünnepi tortákból és aprósüteményekből pedig 25 százalékkal adnak el többet, mint máskor. Emellett több mint 1,1 millió csokoládétojás és 800 ezer egyéb csokoládéfigura kerülhet a kosarakba. Az Auchannál azt tapasztalják, hogy a húsvéti bevásárlás időszaka az ünnep előtt öt héttel kezdődik.
Az Aldi több tíz tonnányi kalács fogyására számít, tojásból pedig több millió darab is a kosarakba kerülhet. Emellett a hálózatukban csaknem 100 tonna sonka találhat gazdára, de füstölt combot, füstölt, főtt tarját és kötözött lapockát, pápai, illetve prémiumsonkát is kínálnak. A több mint nyolcvanféle húsvéti, szezonális édesség már márciustól elérhető, de a friss tengeri és édesvízi halak esetében is kiemelkedő kereslettel számolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.