A jelenlegi 4-4,5 millióval szemben 2022-re hétmillió vágóállatot kellene hizlalniuk a magyar nyúltenyésztőknek – mondta Nagy István agrárminiszter a bajai Tetrabbit Kft. csomagolóraktárának avatásán. Mint felidézte: az elmúlt években állategészségügyi problémák veszélyeztették az ágazatot, ezért több intézkedést is hozott, például kibővítette a vakcinatámogatásokat. Mára sikerült megállítani az anyaállomány csökkenését, és kismértékben növekedett a vágónyúlállományt. A magyar nyúltenyésztés kifejezetten exportorientált, az itthon előállított, évi mintegy tízezer tonna nyúlhús 97-98 százaléka külföldi fogyasztókhoz kerül. Ezért az ágazat stabilitása a hazai fogyasztás növekedésétől is függ. Szeretnék elérni, hogy az évi átlagos 20 dekagrammos magyar nyúlhúsfogyasztás legalább fél kilogrammra emelkedjen. A tárca, az Agrármarketing Centrum és a terméktanács 2017-ben indított kampányt a nyúlhúsfogyasztás népszerűsítésére. Nagy István a kampány egyik eredményeként említette, hogy az áruházakban 6 százalékkal nőtt az előrecsomagolt nyúlhús forgalma. Tavaly 9950 tonna volt a hazai vágónyúl mennyisége, ennek felét a bajai cég vágóhídja adta – közölte Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. A Tetrabbit Kft. a legnagyobb hazai feldolgozó, évi 2-2,1 millió nyulat dolgoznak fel. Sándor Ferenc ügyvezető igazgató az MTI-nek elmondta, hogy a 2006-ban alapított társaság 2010-ben vásárolta meg a csődközelben lévő bajai vágóhidat, ahol azóta mintegy kétmilliárd forintos fejlesztést hajtottak végre. Ennek részeként 2017-ben elkészült a cég új vágóhídja, amely óránként 1600 nyúl levágására alkalmas. Az üzemben évente 2-2,1 millió állatot vágnak le, a 183 dolgozót foglalkoztató üzem kihasználtsága 70 százalékos, a nyúlhús 95 százalékát feldolgozott formában értékesítik. Árbevételük 2017-ben 5,5 milliárd forint volt, ennek 70 százaléka származik exportpiacokról. Idén mintegy 10 százalékkal több nyúlhús előállítását tervezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.