T avaly május és augusztus között 2,4 milliárd forint értékben 1200 tonna grillkolbász fogyott a boltokban, ez értékben 18, mennyiségben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi grillszezon eladási adatait – közölte a Világgazdasággal a Nielsen. A piackutató adatai arra is rávilágítanak, hogy a forgalom bolttípus szerinti megoszlása meglehetősen koncentrált: az értékesítés 92 százaléka a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódott. Ebből 55 százalék jutott a 400 és 2500 négyzetméter közötti áruházakra, 37 százalék a 2500 négyzetméter felettiekre.
Kiemelt népszerűségnek örvendett a grillsajt is a 2018. május–augusztusi időszakban: 755 millió forint értékben, 250 tonnányi talált belőle gazdára, ez értékben 20, mennyiségben 9 százalékos növekedés. A grillsajtot elsősorban szupermarketben vagy diszkontban szerzik be a fogyasztók, a 400 és 2500 négyzetméter közötti boltméretben zajlott a kategória forgalmának 90 százaléka.
Szerényebb mértékben, de a grillfűszerek piaca is bővült, a vizsgált időszakban értékben 5, mennyiség szempontjából pedig 2 százalékkal nőtt az érintett termékek kiskereskedelmi forgalma. A grillezésekre használt fűszerkeverékből több mint 50 tonnát spájzolt be a lakosság, miután e célra hozzávetőleg 320 millió forintot költött. A grillfűszerek forgalma kevésbé koncentrált: csak az értékesítés háromnegyede jut a 400 négyzetméter feletti csatornákra, miközben 14 százalékos rész a kisebb, 50–200 négyzetméteres boltoknak is jut.
A Tesco 42-féle hústermékkel (sertés-, marha-, csirkehúsból készült grilltermékek) készül az idei grillszezonra. A hipermarketnél a Világgazdaság kérdésére válaszolva hangsúlyozták: növekvő forgalomra számítanak, de a termékkör iránti keresletet nagyban befolyásolja az időjárás. Kiemelték, hogy a tarja, karaj, oldalas, steakhús és a kolbászok mellett a kínálatból nem maradhat ki a hamburgerhús sem, amely a grillezés egyik klasszikus terméke. Sertés-marha kategóriában tíz, a baromfitermékkörben pedig 12 új árucikket dobnak piacra a grillszezonra. Főként a gyerekek miatt csökkentett sótartalmú és enyhébb fűszerezésű hústermékek is kaphatók, mint ahogy a grillsajtokból terén is széles a választék – közölték.
A SPAR arról számolt be, hogy a tavaszi időjárással egy időben ugrásszerű keresletnövekedés tapasztalható a grilltermékek iránt, ezért ahogy a tőkehúsok és a fűszerezett, érlelt húsok, úgy a húskészítmények és a grillsajtok kínálatát is évről évre bővíti a lánc, amely a Regnum húsüzem révén 24 fűszerezett grilltermékkel készül az idényre. Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője kiemelte: egyre több hazai beszállítóval, gazdálkodó családdal dolgoznak együtt, ahol lehet, a külföldi húsárukat vagy akár a grillfűszerkészítményeket színvonalas hazai termékekkel váltják ki. Az Extreme Digital lapunknak jelezte, hogy elsősorban a faszenes grilleket keresik a magyarok, ezekből kétszer annyi fogyott, mint gázpalackról működtethető grillsütőből – a tíz legnépszerűbb terméket vizsgálva átlagosan 36 ezer forintot szántak kerti grill beszerzésére a vevők. Emellett nagyjából azonos számban vettek gázgrillekben használható, három kilogrammos lávakőcsomagot és a sütögetéshez használatos faszenet is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.