BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdokért sütögetünk a grillszezonban

Csaknem három és fél milliárd forintot költ el a lakosság május és augusztus között a grillszezon termékeire, azaz grillkolbászra, -sajtra és -fűszerre.

T avaly május és augusztus között 2,4 milliárd forint értékben 1200 tonna grillkolbász fogyott a boltokban, ez értékben 18, mennyiségben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi grillszezon eladási adatait – közölte a Világgazdasággal a Nielsen. A piackutató adatai arra is rávilágítanak, hogy a forgalom bolttípus szerinti megoszlása meglehetősen koncentrált: az értékesítés 92 százaléka a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódott. Ebből 55 százalék jutott a 400 és 2500 négyzetméter közötti áruházakra, 37 százalék a 2500 négyzetméter felettiekre.

Kiemelt népszerűségnek örvendett a grillsajt is a 2018. május–augusztusi időszakban: 755 millió forint értékben, 250 tonnányi talált belőle gazdára, ez értékben 20, mennyiségben 9 százalékos növekedés. A grillsajtot elsősorban szupermarketben vagy diszkontban szerzik be a fogyasztók, a 400 és 2500 négyzetméter közötti boltméretben zajlott a kategória forgalmának 90 százaléka.

Szerényebb mértékben, de a grillfűszerek piaca is bővült, a vizsgált időszakban értékben 5, mennyiség szempontjából pedig 2 százalékkal nőtt az érintett termékek kiskereskedelmi forgalma. A grillezésekre használt fűszerkeverékből több mint 50 tonnát spájzolt be a lakosság, miután e célra hozzávetőleg 320 millió forintot költött. A grillfűszerek forgalma kevésbé koncentrált: csak az értékesítés háromnegyede jut a 400 négyzetméter feletti csatornákra, miközben 14 százalékos rész a kisebb, 50–200 négyzetméteres boltoknak is jut.

A Tesco 42-féle hústermékkel (sertés-, marha-, csirkehúsból készült grilltermékek) készül az idei grillszezonra. A hipermarketnél a Világgazdaság kérdésére válaszolva hangsúlyozták: növekvő forgalomra számítanak, de a termékkör iránti keresletet nagyban befolyásolja az időjárás. Kiemelték, hogy a tarja, karaj, oldalas, steakhús és a kolbászok mellett a kínálatból nem maradhat ki a hamburgerhús sem, amely a grillezés egyik klasszikus terméke. Sertés-marha kategóriában tíz, a baromfitermékkörben pedig 12 új árucikket dobnak piacra a grillszezonra. Főként a gyerekek miatt csökkentett sótartalmú és enyhébb fűszerezésű hústermékek is kaphatók, mint ahogy a grillsajtokból terén is széles a választék – közölték.

A SPAR arról számolt be, hogy a tavaszi időjárással egy időben ugrásszerű keresletnövekedés tapasztalható a grilltermékek iránt, ezért ahogy a tőkehúsok és a fűszerezett, érlelt húsok, úgy a húskészítmények és a grillsajtok kínálatát is évről évre bővíti a lánc, amely a Regnum húsüzem révén 24 fűszerezett grilltermékkel készül az idényre. Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője kiemelte: egyre több hazai beszállítóval, gazdálkodó családdal dolgoznak együtt, ahol lehet, a külföldi húsárukat vagy akár a grillfűszerkészítményeket színvonalas hazai termékekkel váltják ki. Az Extreme Digital lapunknak jelezte, hogy elsősorban a faszenes grilleket keresik a magyarok, ezekből kétszer annyi fogyott, mint gázpalackról működtethető grillsütőből – a tíz legnépszerűbb terméket vizsgálva átlagosan 36 ezer forintot szántak kerti grill beszerzésére a vevők. Emellett nagyjából azonos számban vettek gázgrillekben használható, három kilogrammos lávakőcsomagot és a sütögetéshez használatos faszenet is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.