Augusztustól biztosan hatályba lép az a rendelet, amelynek értelmében tilalmat vezetnek be a főváros fölötti éjszakai repülésben – jelentette be Tarlós István a Légiközlekedési és Repülőgépipari Tanács rendkívüli ülése után. A kijelölt időpontok között nem szállhatnak majd fel és le repülőgépek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A főpolgármester jelezte, hogy ez első körben az úgynevezett mélyalvási időszakra, tehát a 0–5 óra közötti idősávra vonatkozna, a további vizsgálatok függvényében azonban az intézkedést kiterjeszthetik az 5 és 8.30 közötti, illetve 20 és 24 óra közötti időintervallumra is. A tavalyi adatok azt mutatják, hogy összesen 4600 olyan repülési művelet történt, amely érintette a 0–5 óra közötti időszakot, Budapestre vonatkozóan ez a szám 1056 volt 2018-ban, vagyis átlagosan napi három éjszakai esetet regisztráltak – erről már Palkovics László beszélt. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetője úgy fogalmazott: a cél az, hogy ezt az értéket egy alá csökkentsék. Az éjszakai manőverek 78 százaléka eleve nem érinti a fővárost, 118 olyan nap volt az előző évben, amikor semmiféle ilyen repülés nem következett be. A lépésektől azt várják, hogy ez a mutató tovább javul. A miniszter közölte, hogy lehetőség nyílik szankciók alkalmazására is, ha valamely légitársaság megsérti az előírásokat akár az időkorlátozásra, akár a zajszint meghaladására vonatkozóan. Ennek részletein még dolgoznak, egyelőre úgy tűnik, hogy a díjak, költségek és bírságok kiszabására a Budapest Airport kap jogosultságot, az így beérkező forrásokból pedig a zajvédelem növelésére irányuló projekteket – ablakszigetelési akció, zajmonitorrendszer kialakítása – finanszírozzák majd. Az is eldőlt, hogy a zajmérés a jövőben a közlekedési hatóság feladata lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.