Magyar gazdaság

Támogatnák a külföldi piacszerzést

A következő években egyre nagyobb mértékben fogja támogatni a kormány a hazai cégek külföldi piacra jutását. Első lépésben azt, hogy exportpiacokat szerezzenek, majd a célországokban, elsősorban Afrikában be is fektessenek – olvasható a 2030-ig tartó exportfejlesztési stratégiában.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) nyilvánosságra hozta a kormány 2030-ig tartó exportstratégiáját, amely részben hivatott lesz előkészíteni azt a „kifektetési” stratégiát, amelyet Orbán Viktor fogalmazott meg a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara idei gazdasági évadnyitóján. A miniszterelnök akkor azt mondta, hogy olyan gazdaságpolitikát kíván folytatni, amely növeli a magyar cégek határon túli befektetéseit annak érdekében, hogy profitot tudjanak hazahozni. Ezért forrásokat kell teremteni azon vállalkozások számára, amelyek hajlandók „kifektetni”. Be kell szállniuk a versenyszféra hazai szereplőinek a nemzetközi versenybe. A cél legalább annyi profitot hazahozni, mint amennyit az itt működő külföldi cégek hazautalnak – jelentette ki akkor a miniszterelnök.

Fotó: MTI / Bruzák Noémi

Úgy lehet a leghatékonyabban segíteni a magyarországi cégek piacra lépését, ha támogatják a külföldi befektetéseiket – szögezi le a most nyilvánosságra hozott külügyminisztériumi anyag. A kormány célja, hogy a következő években évente legalább két „stratégiai nagyságrendű, nemzetközi fejlesztési program” valósuljon meg magyar cégek részvételével, elsősorban az afrikai kontinensen – ehhez a kormány kész lesz anyagi támogatást is nyújtani.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

külgazdaság exportstratégia export exporttámogatás
Kapcsolódó cikkek