BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Támogatnák a külföldi piacszerzést

A következő években egyre nagyobb mértékben fogja támogatni a kormány a hazai cégek külföldi piacra jutását. Első lépésben azt, hogy exportpiacokat szerezzenek, majd a célországokban, elsősorban Afrikában be is fektessenek – olvasható a 2030-ig tartó exportfejlesztési stratégiában.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) nyilvánosságra hozta a kormány 2030-ig tartó exportstratégiáját, amely részben hivatott lesz előkészíteni azt a „kifektetési” stratégiát, amelyet Orbán Viktor fogalmazott meg a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara idei gazdasági évadnyitóján. A miniszterelnök akkor azt mondta, hogy olyan gazdaságpolitikát kíván folytatni, amely növeli a magyar cégek határon túli befektetéseit annak érdekében, hogy profitot tudjanak hazahozni. Ezért forrásokat kell teremteni azon vállalkozások számára, amelyek hajlandók „kifektetni”. Be kell szállniuk a versenyszféra hazai szereplőinek a nemzetközi versenybe. A cél legalább annyi profitot hazahozni, mint amennyit az itt működő külföldi cégek hazautalnak – jelentette ki akkor a miniszterelnök.

Fotó: MTI / Bruzák Noémi

Úgy lehet a leghatékonyabban segíteni a magyarországi cégek piacra lépését, ha támogatják a külföldi befektetéseiket – szögezi le a most nyilvánosságra hozott külügyminisztériumi anyag. A kormány célja, hogy a következő években évente legalább két „stratégiai nagyságrendű, nemzetközi fejlesztési program” valósuljon meg magyar cégek részvételével, elsősorban az afrikai kontinensen – ehhez a kormány kész lesz anyagi támogatást is nyújtani.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.