Bemutatták a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésével kidolgozott új magyar bormárka-koncepciót, amely nem fajtákat vagy borvidékeket, hanem a magyar borászt állítja középpontba. A koncepció célja, hogy a magyar bor egyedi, megkülönböztethető kategóriává váljon, értéke pedig növekedjen – mondta az arculati elemeket is bemutató tájékoztatón Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese. Nincs magyar termék a nemzetközi piacon leginkább keresett tíz bor között, és nem csak a termelés kis mennyiségű, az átlagár is alacsony – jellemezte a helyzetet Németh Anna.
A borászszakmának is rá kell döbbennie arra, hogy sokkal többre hivatott, mint ahol jelenleg tart – mondta Légli Ottó, a HNT elnöke. Emellett szerinte nem szabad elhinniük a borászoknak, hogy termékeikkel minden rendben, legfeljebb a marketingen kell javítani, nekik is megújulásra van szükségük.
A márkakoncepció alkotói szerint a magyar bor egyenlő a magyar borásszal, mert a borászok víziója határozza meg a bor karakterét. Az arculati elemek és a marketingüzenetek is ezt a személyességet fejezik ki, és a hazai fajták és termőhelyek sokszínűségét hangsúlyozzák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.