Új márkakoncepció segíti a magyar bort
Bemutatták a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésével kidolgozott új magyar bormárka-koncepciót, amely nem fajtákat vagy borvidékeket, hanem a magyar borászt állítja középpontba. A koncepció célja, hogy a magyar bor egyedi, megkülönböztethető kategóriává váljon, értéke pedig növekedjen – mondta az arculati elemeket is bemutató tájékoztatón Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese. Nincs magyar termék a nemzetközi piacon leginkább keresett tíz bor között, és nem csak a termelés kis mennyiségű, az átlagár is alacsony – jellemezte a helyzetet Németh Anna.
A borászszakmának is rá kell döbbennie arra, hogy sokkal többre hivatott, mint ahol jelenleg tart – mondta Légli Ottó, a HNT elnöke. Emellett szerinte nem szabad elhinniük a borászoknak, hogy termékeikkel minden rendben, legfeljebb a marketingen kell javítani, nekik is megújulásra van szükségük.
A márkakoncepció alkotói szerint a magyar bor egyenlő a magyar borásszal, mert a borászok víziója határozza meg a bor karakterét. Az arculati elemek és a marketingüzenetek is ezt a személyességet fejezik ki, és a hazai fajták és termőhelyek sokszínűségét hangsúlyozzák.


