A kánikula hatására látványosan megnőtt jó néhány termékcsoport bolti értékesítése az utóbbi napokban. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: ásványvízből az átlagos hőmérsékletű nyári napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások, a kétszeresére ugrott a jégkrémek értékesítése, de sörből és üdítőitalból is a szokásosnál 50 százalékkal többet tettek a kosarukba a fogyasztók. Ilyenkor némiképp megváltoznak a vásárlási szokások is: napközben kevesebben keresik fel az üzleteket, a többség a reggeli és az esti órákra időzíti a bevásárlást – tette hozzá Fodor Attila.
A nyári időszakban 25-30 százalékkal több ásványvíz és üdítő fogy, mint átlagosan az év többi részében – összegzett lapunknak Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. A jégkrém sokkal inkább szezonális cikk, a nyáron kívüli időszakban jóval kevesebbet adnak el belőle. Például júliusban vagy augusztusban nyolcszor-tízszer akkora bevételt hoz ez a kategória, mint márciusban. Sörből az idén két számjegyű növekedési arányra számítanak. Maczelka Márk kiemelte, hogy folytatódott az elmozdulás a magasabb árkategóriájú, minőségi sörök felé, és egyre kelendőbbek az ízesített termékek is.
Az ásványvizek és üdítők forgalma az Auchannál egy-egy kifejezetten meleg nyári napon akár 50 százalékkal is magasabb lehet az éves átlagnál – közölte a Világgazdasággal Adorján Abigél, az áruházlánc kommunikációs menedzsere. A sör iránti kereslet is jelentősen megemelkedik kánikula idején, az Auchannál plusz 5 Celsius-fok 5-10 százalékos forgalombővülést hoz. A társaság áruházaiban is tovább erősödött a minőségi sörök fogyasztása, de az alkoholmentes radlereké is. A jégkrém forgalma a kifejezetten meleg nyári napokban a hűvösebb napokhoz képest 20-25 százalékkal növekszik. Ahogy felkúszik a hőmérő higanyszála, úgy nő az impulzív fogyasztás, főként a pálcikás termékek vásárlása ugrik meg. Ennek ellenére összességében a nagyobb, családi kiszerelésű jégkrémek a legnépszerűbbek.
A Tescóban a nyári ásványvízeladás az éves értékesítés harmadát teszi ki. A hőmérséklet növekedése mellett a napsütéses órák száma is hatással van az eladásokra: meleg, fülledt, de felhős időben kevesebben vásárolnak ásványvizet. A fogyasztás kétharmadát a szénsavmentes változat teszi ki, szénsavasat csak minden negyedik ember fogyaszt, a fennmaradó rész az ízesített és a funkcionális (vitaminos, magnéziumos) vizeké, amelyeknek a népszerűsége folyamatosan nő. A hipermarket sajtóosztályán elmondták: a hőség legkeresettebb szomjoltói közé tartozik a sör, amely egyúttal az időjárási körülményekre egyik legérzékenyebben reagáló kategória. A Tescóban a nyári hónapok adják az éves sörértékesítés több mint harmadát, egy-egy melegebb nyári hét egy tavaszihoz képest akár két-háromszoros forgalmat is hozhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.