BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Most érdemes körülnézni a hét üléses használt autók piacán

A családi autókedvezmény júliusi bevezetését követően látványosan növekedett a hét üléses autók iránti érdeklődés a JóAutók.hu adatai alapján. Az ellenőrzött használtautó-piactér elemzéséből az is kiderül: júliusban öt százalékkal csökkent a hét üléses használt autók átlagára, ami arra utal, hogy megkezdődött a csere, és a támogatást igénybe vevők piacra dobták régi családi autójukat. Aki tehát ilyen kategóriában keres használtat, annak most érdemes körülnéznie a piacon.

Növekszik az érdeklődés a hét üléses modellek iránt a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának bevezetése óta. A JóAutók.hu adatai alapján júliusban 65 százalékkal bővült az olyan szalonautók iránti érdeklődés, amelyekre felvehető a támogatás. Ugyanakkor az érintett kategória használt modelljeit is 18 százalékkal többen tekintették meg a vizsgált időszakban, ami jól mutatja, hogy a szegmens iránt egységesen fokozza az érdeklődést az állami program. Ennek oka egyrészt az lehet, hogy a támogatásban érintettek összehasonlító információkat gyűjtenek, másrészt a hét üléses használtak iránt érdeklődők aktivitását is erősíthette a júliustól induló változás.

Megkezdődött a csere: öt százalékos árcsökkenés a használt hét üléseseknél

A fokozódó érdeklődés mellett ritkán látható változást is hozott a családi autókedvezmény bevezetése: öt százalékkal csökkent a legkeresettebb 25 használt hét üléses autó átlagára a júliusi bevezetést követően. Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint a piac gyorsan reagált a támogatás bevezetésére, és az adatok azt mutatják, hogy az új autók beszerzésével egy időben megjelennek a piacon a használtak, leszorítva ezzel a kategória átlagárát. Ez jó hír azoknak, akik amúgy is ebben a kategóriában kerestek használt autót, hiszen most a támogatás nélkül is kifoghatnak egy-egy remek ár-érték arányú modellt.

Fotó: ROBYN BECK / AFP

Állami támogatással vásárolható családi autók népszerűsége /JóAutók.hu – TOP 10, 2019. augusztus/

  • Citroen Berlingo
  • Ford S-Max
  • Peugeot 5008
  • Peugeot Rifter
  • Fiat Dobló
  • WV Tiguan
  • Mitsubishi Outlander
  • Ford Connect
  • WV Caddy
  • Ssangyong Rexton.
  • Az olcsó- és középkategória iránt nagy az érdeklődés

    Az előzetes várakozásoknak megfelelően a hét üléses szegmensben az érdeklődés főként az olcsóbb és középkategóriás modellek iránt erős. Halász Bertalan szerint miközben a támogatás bevezetése előtti, tájékozódó időszakban felső árkategóriás autó is volt a legnépszerűbbek között, a tényleges vásárlási döntés meghozatalakor már az olcsó- és középkategóriás modellek a legkeresettebbek. Nem véletlen, hogy a JóAutók.hu állami támogatással vásárolható családi autók toplistájának élén az egyik legkedvezőbb árú modell, a Citroen Berlingo szerepel. A középkategória népszerűségére pedig a második helyezett Ford S-Max és a dobogó harmadik fokára került Peugeot 5008 is jó példa. Érdekes kérdés a Dacia Lodgy szereplése, amelyik a legolcsóbb a támogatható modellek közül, viszont kiesett a toplistáról, ami magyarázható azzal is, hogy nem vehető fel rá a támogatás teljes összege. A használtautó-piactér vezérigazgatója ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy a piaci mozgásokat és az eladási számokat hosszabb időtávon elemezve a Lodgy számos presztízsmárkát megelőzve végezhet majd a listán.

     

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek