Lecsapnak a csalóka webáruházakra
Fokozottan ellenőrzi az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az online áruházakat az év végi ünnepi időszakban, a kiemelt vizsgálatok már november elején elkezdődtek – mondta Cseresnyés Péter, a tárca államtitkára kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Az év utolsó két hónapjában sok akcióval, kedvezményes vásárlási lehetőséggel találkozhatnak a fogyasztók az interneten, az ITM célja, hogy aktív fogyasztóvédelmi jelenléttel, rendszeres ellenőrzésekkel, próbavásárlásokkal járuljon hozzá a nyugodt ünnepi felkészüléshez
– tette hozzá az államtitkár.

Kiemelte, hogy a kiskereskedelmi forgalom 75 hónapja folyamatosan nő Magyarországon,
és egyre nagyobb szerepet játszik az internetes vásárlás. Tavaly mintegy 530 milliárd forint volt a webáruházak forgalma, amely az idén a becslések szerint 700 milliárd forintra nőhet.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM helyettes államtitkára elmondta: a minisztérium IT Laboratóriuma az elmúlt időszakban évente 900 webáruházat ellenőrzött,
idén már több mint 500 ellenőrzésen vannak túl.
Közölte: a tárca a tudatos vásárlás segítése érdekében e-kereskedelmi tájékoztatót, „kisokost” állított össze, amely itt érhető el.


