Ötvenmilliárd felett vásárolunk ajándékot karácsonykor
A többség online tervezi megvásárolni a karácsonyi ajándékokat, a bővebb termékkínálat és egyszerűbb vásárlás miatt.
2019.11.14 | Szerző: MTI/VG
2019.11.14 | Szerző: MTI/VG
A Regio Játék becslése szerint az éves magyar játékpiaci forgalom elérheti az 50 milliárd forintot, melynek csaknem fele a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik – közölte a cég.
Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője a közleményben elmondta: hagyományosan az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek, idén átlagosan 10 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak.
Az adatokat alátámasztja a játékforgalmazó friss kutatása is, amely szerint a szülők csaknem fele 10 ezer forint feletti, 38 százaléka 5000-10 000 forint közötti értékben fog ajándékot – 95 százalékban játékot – vásárolni gyermekének.
Fotó: Sebastian Kahnert/dpa/AFP
TOP 10 játékkategória a 2019-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján:
Társasjáték
Építőjáték
Kreatív, fejlesztő játék
Autó, jármű
Baba és babakocsi
Plüss
Szerepjáték
Bébijáték és kellék
Játékfigura
Puzzle
TOP 10 játék a 2019-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján:
Diafilm vetítő + film + katalógus
LEGO
Gravitrax
Süti kutyusok
Baby Born baba
Twister ügyességi játék
Gazdálkodj okosan!
Magyarul beszélő Charlotte baba
Honfoglaló társasjáték
L.O.L Surprise babák
A megkérdezettek 63 százaléka tervezi online megvásárolni a karácsonyi ajándékokat, elsősorban az árak könnyű összehasonlíthatósága és a bőségesebb termékkínálat miatt, illetve sokan egyszerűbbnek is vélik az internetes beszerzést. A tavalyi évhez képest idén 30 százalékkal nőtt az internetes tranzakciók száma a webáruházban – tette hozzá a marketingvezető. A felmérésben résztvevők egynegyede már szeptemberben és októberben túl volt a karácsonyi ajándékok beszerzésén, de a legnagyobb vásárlási lázra novemberben kell készülni.
A Regio Játékkereskedelmi Kft.-nek országszerte több mint 30 boltja van, a vállalat 450 dolgozót foglalkoztat, a cég 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el 2018-ban, 16 százalékkal többet az előző évinél.