Magyar gazdaság

Jó év lehet 2020 a műszaki cikkek globális piacán

A műszaki elektronikai cikkek piacán a háztartási kiskészülékek szektorában várható nagymértékű növekedés, egyre többet költenek rájuk a fogyasztók.

A stabil 2019-es év után a GfK szakértői a műszaki fogyasztási cikkek globális piacán +2,5 százalékos értéknövekedésre számítanak 2020-ban. Becslések szerint a fogyasztók globálisan 1,05 billió eurót fognak költeni – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.

A növekedést a telekommunikáció (+3 százalék), a háztartási kisgépek (+8 százalék) és a háztartási nagygépek (+2 százalék) fogják generálni. Az előrejelzések szerint az IT, az irodatechnika és a szórakoztató elektronikai termékek értékesítése stabil marad, szinte változatlan az előző évhez képest.

A GfK becslései egybecsengenek a 2020-as Las Vegas-i CES várakozásaival. A műszaki elektronikai termékek piacának pozitív értékbeni növekedése 2020-ban minden régióra jellemző lesz, értéke 2 és 3 százalék között lehet.

A regionális összetétel szinte változatlan marad 2019-hez képest, miszerint az ázsiai-csendes-óceáni régiók adták az árbevétel nagyrészét: 43 százalékot, emellett minden negyedik eurót pedig Európában költöttek el. Pavlin Lazarov, a GfK műszaki elektronikai termékek piacának szakértője szerint:

Továbbra is nagy az igény a háztartási kisgépekre, mind a feltörekvő, mind a fejlett piacokon. Ugyanakkor a digitális fogyasztók egyre jobban aggódnak a fenntarthatóság miatt, azaz: hogy ebben a technológiai környezetben a kormányok, gyártók, kereskedők és a fogyasztók hogyan lehetnének környezetbarátabbak.

A fogyasztói költések részesedésének változása Bár még nincsenek meg az év végi számok világszinten, a GfK becslése szerint 2020-ban a telekommunikációból származik majd a tavalyi év összes fogyasztói kiadásának több mint 43 százaléka, 454 milliárd euró.

A második helyezett a háztartási nagygépek piaca, a becsült forgalma 187 milliárd euró.

Fotó: Balázs Attila / MTI

Az előrejelzések szerint az informatikai és az irodatechnikai szektor a műszaki elektronikai piac több mint 15 százalékát adja, amelyet a szórakoztató elektronika követ. Ez utóbbi több mint 146 milliárd euró értékű eladást generál, ami 14 százalékos részesedést jelent.

A műszaki elektronikai cikkek piacán a háztartási kiskészülékek szektorában várható nagymértékű növekedés, továbbra is egyre nagyobb arányban költenek rájuk a fogyasztók. 2020-ban várhatóan ismét növekszik a részesedésük, a 97 milliárd eurós eladások a költések több, mint 9 százalékát érik el.

A harc a fogyasztók figyelméért továbbra is kiemelt fontosságú, és a megnyeréshez vezető út megtalálása lesz a kihívás 2020-ban. Hazai várakozások A magyarországi műszaki elektronikai piac novemberig bezárólag pozitív értékbeni képet mutat. Nálunk is a Telekom szektor adta a forgalom 40 százalékát.

A telekommunikáción kívül a háztartási kis- , és nagygépek piaca növekedett, köszönhetően az év eleji csereprogramoknak, amik beváltása év közepéig kitartott, valamint a beépíthető termékek is népszerűbbek voltak.

„Mivel a Black Friday utáni akciók decemberben is növelték a keresletet, valamint számos kereskedő kupon-akciókkal ösztönözte a háztartási kisgépek értékesítését, így az összforgalom egyszámjegyű növekedését várjuk. A 2020-as évben a szórakoztató elektronika piacának növekedését prognosztizáljuk – az idei évi csökkenéssel ellentétben –, mivel olimpia és futball EB is lesz, melyek jellemzően pozitívan hatnak a TV értékesítésre, amely a szórakoztató elektronikai termékek forgalmának közel 80 százalékát adja.” – tette hozzá Sztupár Andrea, a GfK Hungária kereskedelmi igazgatója.

CES piackutatás GfK Hungária Piackutató
Kapcsolódó cikkek