A dolgozók 19 százalékát kénytelen elbocsátani a Wizz Air a koronavírus-járvány miatti helyzetben, és az eddiginél is több embert küld kényszerszabadságra. A vállalat honlapján megjelent közlemény szerint a felső vezetők fizetését átlagosan 22 százalékkal, a pilótákét, légiutas-kísérőkét és az irodai dolgozókét pedig átlagosan 14 százalékkal csökkenti a magyar kötődésű légitársaság. Emellett a cég a bérlési idő lejártával nem hosszabbítja meg 32 idősebb Airbus A320-asának szerződését, így azok visszakerülnek a lízingcéghez.
A Váradi József vezette társaságnak a közlés szerint 1,5 milliárd euró szabad készpénzállománya van, anyagi helyzete stabil. Márciusban az utasforgalom 34 százalékkal csökkent, jelenleg a cég a korábbi kapacitásainak mindössze 3 százalékán üzemel. Az abu-dzabi leányvállalat megalapítása nem áll le, az ütemtervnek megfelelően halad. A március 31-én zárult negyedik pénzügyi negyedévben a cég várhatóan 70-80 millió eurós veszteséget könyvel el, a teljes pénzügyi év adózott eredménye 270-280 millió euró lehet. Arról a társaságnak egyelőre nincsen becslése, hogy milyen üzleti eredmények várhatók a 2021. március 31-ig tartó pénzügyi évben. A Wizz Air a közleményben megerősítette korábbi terveit, amelyek a pandémia utáni időszakra évenkénti átlagos 15 százalékos kapacitásbővítésről szóltak.
A nagyarányú veszteségek ellenére a Wizz Air szerepe a járványhelyzet közegészségügyi kezelésében is fontos, miután a diszkont-légitársaság Magyarországnak, Szlovéniának és Macedóniának is segít a védekezéshez szükséges felszereléseket szállító gépek és mentesítő járatok üzemeltetésével. Váradi József a Reutersnak elmondta: ezek a járatok nem a profittermelésről szólnak, az a legfontosabb dolog, hogy segítsenek.
A felső vezetők fizetését átlagosan
22
százalékkal csökkentik
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.