Elsősorban a közép- és felső vezetők kiválasztásában nyújt segítséget partnereinek a hazai és külföldi piacon is jelen lévő Simonyi és Tóth Kft. Simonyi Judit, a cég ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak adott interjújában elmondta: a járvány előtti időszakban azzal szembesültek, hogy szűkült a piac. Ennek röviden három fő oka volt. Egyrészt kevesebb lett a vezetői pozíciók száma, másrészt csökkent a mobilitási hajlam a vezetőkben, harmadrészt az elvárások a kereső cégek részéről emelkedtek. Mint mondta, természetesen a háttér ennél azért összetettebb.
Az elmúlt időszakban csökkent azoknak a jelölteknek a száma, akiket figyelembe tudunk venni egy-egy keresésnél, kiválasztásnál. Ennek egyik oka, hogy a megbízók szigorú és feszes követelményprofilt állítanak össze a fejvadászoknak, ami sok esetben nagyon magasra teszi a lécet
– mondta Simonyi Judit.
Korábban az volt a legfontosabb kritérium, hogy egy jelölt motivált legyen, nyelveket beszéljen, legyen valamilyen vezetői tapasztalata, az utóbbi években viszont már ennél jóval szigorúbb feltételeket támasztanak a megrendelőink – tette hozzá.
Hangsúlyozta, a koronavírus-járvány miatt a cégek nagy része a kereséseket leállította vagy halasztja. A vezetői pozíciókra személyes interjú nélkül a legtöbb esetben nem választottak szakembereket, nem hoztak döntést, vagy csak nagyon kivételes esetben. A bizonytalan gazdasági környezet miatt pedig a vállalatok is kivárnak. Sok helyen a szervezeten belül tervezték újra a pozíciókat, átalakították a folyamatokat, a struktúrát azért, hogy ne kelljen kívülről hozni új vezetőt.
A Simonyi Judittal készült teljes interjú a Világgazdaság pénteki számában olvasható