Százmilliárdos mérföldkőnél a megafúzió
A tavalyi 80-85 milliárd forintos összesített árbevétel után az egyesülő Extreme Digital és eMAG közös forgalma az idén a 100 milliárdot is túllépheti – mondta a Világgazdaságnak Várkonyi Balázs, aki mindkét cég ügyvezető igazgatói tisztségét betölti. Mivel a 17 hagyományos üzlettel rendelkező Extreme Digitalnál a hibrid modell már igazolta létjogosultságát, az eMAG is fizikai hálózatot épít. Tegnap az Erzsébet körúton nyílt meg az első üzlete, de Budapest után a vidéki nagyvárosokat is célba veszi a társaság. A bemutatóterem jellegű üzletekre elsősorban marketingeszközként tekint az eMAG, amely ebben a formában forgalmas helyeken, főként plázákban jelenne meg.
A webáruházak kiskereskedelmen belüli részaránya a koronavírus előtti mintegy 6-7 százalékról Várkonyi Balázs szerint a járványhelyzet hatására átmenetileg 20-25 százalékra is felkúszott, s az év egészét tekintve is 10 százalék felett ragadhat. Az ügyvezető szerint ezáltal forgalmi szempontból három-öt évet ugrott előre az időben az e-kereskedelem. Kifejtette, hogy a pandémia előtt az Extreme Digital bevételeinek 55 százalékát adták a hagyományos boltok, a fennmaradó 45 százalékot a web, ezzel szemben a veszélyhelyzet alatt 70-30 százalékkal erős túlsúlyba került az online csatorna. A szakember szerint azzal, hogy a korlátozások enyhítésével az élet kezd visszatérni a rendes kerékvágásba, az online áruházak lendülete alábbhagy, de a 60-70 százalékos növekedésből éves alapon 30 százalék így is fennmaradhat.
Az Extreme Digital és az eMAG közös terveiről Várkonyi Balázs elmondta: az eddigi 20 ezer négyzetméteres közös raktárkapacitást az év végére 30 ezresre tervezik bővíteni. Marad a két helyszín Üllőn, illetve a Megyeri híd lábánál, ugyanakkor a raktárak már összevontan dolgoznak, a cégcsoport közös beszerzésre, logisztikára, marketingre és HR-re tér át. A home office június 15-i kivezetésével közös irodában folytatja a munkát a két cég 250 dolgozója. Az egyesüléssel 620 fő lett a teljes alkalmazotti állomány, a létszám azóta már elérte a 700-at, jövőre pedig az ezret is meghaladhatja – a bővülést a vállalatvezető a raktárbővítéssel és az új üzletek nyitásával indokolta. Külön az eMAG-nál az is jelentős változás, hogy az árukészlet 2 millióról 2,5 milliós darabszámra nőhet. Lapunk online élelmiszer-kereskedelemre vonatkozó kérdésére Várkonyi azt felelte, hogy a speciális kezelés és szállítás miatt egyelőre csak a tartós élelmiszerek felé nyitnak, a friss áru terén viszont a jövőben akár az általuk működtetett online piactér sok ezer partnere közül számos szakboltra is számíthatnak.
Hívogató a rugalmas elállás
Az eMAG hagyományos boltjaiban minden raktáron lévő termék esetében a 18 óráig leadott rendeléseket már a másnapi nyitáskor át lehet venni. Néhány hónapon belül napi több szállítást is bevezet az eMAG, ezzel a napon belüli átvétel is lehetővé válik. Emellett minden üzletben történő vásárláshoz 30 napos elállási szolgáltatást biztosítanak, tehát az offline vásárlásra is érvényesíthető az alapvetően internetes rendelésre vonatkozó elállási jog.


