BUX 51,704.04
+1.46%
BUMIX 4,266.97
-0.15%
CETOP20 2,251.73
0.00%
OTP 17,800
+3.88%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+1.08%
-0.52%
-1.23%
ZWACK 16,500
0.00%
+2.68%
ANY 1,550
+1.31%
RABA 1,375
+0.73%
-0.37%
-0.47%
0.00%
-1.94%
+0.46%
-2.55%
-2.34%
0.00%
-0.12%
OTT1 149.2
0.00%
-0.42%
MOL 2,446
-0.16%
-0.97%
ALTEO 1,745
-0.29%
0.00%
+2.51%
EHEP 1,670
0.00%
-3.63%
-0.22%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.27%
+0.12%
0.00%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
+0.85%
+0.91%
-5.33%
-9.63%
-1.39%
+3.11%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Banális hiba levét issza Csepel

A Főpolgármesteri Hivatal rosszul töltötte ki a pályázat egy sorát.

Az Európai Bizottság a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) Közlekedési Koordinációs Bizottságának július 16-i ülésén nem javasolta CEF-támogatásra a Csepeli gerincút befejező ütemeinek teljes előkészítése a szükséges területszerzés megkezdésével című pályázatot, mégpedig nem elszámolhatóság, illetve nem támogathatóság okán – tudta meg a Világgazdaság. Ez azt jelenti, hogy jelentősen késhet a csepeli gerincút fejlesztése (amely a Budapesti mobilitási terv kiemelt jelentőségű feladata), a csepeli lakosságnak így – a Posztógyár utca és az M0-s autóút közötti szakasz elkészültének csúszása miatt – még jó ideig együtt kell élnie a II. Rákóczi Ferenc út jelentős nehéztehergépjármű-forgalmával.

Éppen e helyzeten javított volna a most elkaszált projektjavaslat, ugyanis a gerincút további részeinek megépítésével megszűnt volna a tranzitforgalom a lakott területen.

A Főpolgármesteri Hivatal Beruházási és Projektmenedzsment Főosztálya által benyújtott pályázat uniós elutasítása nem volt meglepő, mert a dokumentációt kitöltő fővárosi illetékesek elkövettek egy olyan fatális adminisztrációs hibát, amely miatt a pályázat formailag nem állta meg a helyét.

Fotó: VG / Darnay Katalin

Lapunk megkeresésére a Fővárosi Önkormányzat elismerte, hogy a pályázatot formai okokra hivatkozva utasították el,

de jelezte, hogy mivel nem tagja az érintett CEF-bizottságnak, nincs hivatalos információja az ott elhangzottakról. A Világgazdaság birtokába került összegzés szerint a fő probléma az volt, hogy Budapest a pályázat elektronikus formanyomtatványának A1 pontjában a projekt alprioritásaként az „utak” rubrikát jelölte meg. Ez azonban téves volt, mert a pályázat tartalmából egyértelműen következik, hogy az a „belvízi hajóút és belvízi kikötők” alprioritásba esik, mivel a csepeli gerincút esetében a CEF-elszámolhatóság alapja a kikötő és az M0-s összeköttetésének kiépítése.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Kapcsolódó cikkek