BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Figyelmeztetést kapnak a NAV-tól a mulasztók

Értesítést kapnak azok, akik elmulasztották a környezetvédelmi termékdíj bevallását.

Azok az ügyfelek, akik 2019-ben környezetvédelmi termékdíjas termékek forgalmazásával foglalkoztak, de nem nyújtottak be bevallást a termékdíjról, elektronikus tárhelyükre értesítést kapnak a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV).

Az értesítőlevélben részletes tájékoztatás olvasható a termékdíj-köteles termékek köréről, valamint a termékdíj-kötelezettségről.

Mit kell tennie a címzettnek?

A NAV felkéri az adózókat nyilvántartásuk felülvizsgálatára és az esetleges mulasztás pótlására, az ehhez szükséges nyomtatványok elérhetőségének megadásával:

A bevallás pótlására a 19KTBEV nyomtatványon van lehetőség, a bejelentést pedig – ha azt is pótolni kell – a 19TKORNY nyomtatványon lehet megtenni. A formanyomtatványok és azok kitöltési útmutatói letölthetők a NAV internetes honlapjáról.

Hol lehet érdeklődni a részletekről?

Ha az értesítőlevél címzettjének a szabályokkal kapcsolatban kérdése van, általános tájékoztatást kaphat a 1819-es telefonszámon, a NAV Infóvonalán.

Fotó: Arriens/NurPhoto/AFP

A NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző rendszere (ÜCC) a +36 80/20-21-22-es telefonszámon, munkanapokon 8 óra 30 perctől 16 óráig, péntekenként 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható, melyen az alábbi menüpontokat kell választani:

Ügyintézés és konkrét ügyekre vonatkozó tájékoztatás → Bevallásokkal kapcsolatos ügyintézés → Bevallás benyújtásának elmulasztásával kapcsolatos tájékoztatás, bírság határozatok.

A rendszer használatához ügyfélazonosító szám (PIN kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. A PIN-kód a NAV internetes honlapján az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással (ONYA) a TEL jelű nyomtatványon igényelhető.

Személyes megjelenés esetén a NAV ügyfélszolgálatain be kell mutatni az azonosításra szolgáló dokumentumokat (személyi igazolvány, stb.), szükség esetén meghatalmazást. Postán, illetve e-Papíron küldött válaszlevélben a NAV-tól kapott levél iktatószámára kell hivatkozni.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek